Walmart وارد دنیای لوکس دست‌دوم شد

Walmart وارد دنیای لوکس دست‌دوم شد
Walmart وارد دنیای لوکس دست‌دوم شد

همکاری با Rebag برای فروش کیف‌ها و اکسسوری‌های برند

Walmart اخیرا با همکاری پلتفرم Rebag، فروش محصولات لوکس دست‌دوم ازجمله کیف‌های دستی، ساعت‌ها و جواهرات را در پلتفرم آنلاین خود آغاز کرده است. این فرآیند از طریق پلتفرم مارکت‌پلیس Walmart انجام می‌شود که به فروشندگان شخص ثالث اجازه می‌دهد محصولات خود را عرضه کنند. این محصولات توسط Rebag تایید و اصالت آن‌ها تضمین شده است. برندهای معتبری مانند Hermès، LOUIS VUITTON و CHANEL ازجمله برندهایی‌اند که محصولات‌شان در این همکاری ارائه می‌شوند.

Rebag یک پلتفرم خرید و فروش آنلاین است که به‌طور تخصصی روی محصولات لوکس دست‌دوم مانند کیف‌های دستی، ساعت‌ها، جواهرات و اکسسوری‌های برندهای معروف متمرکز است. این شرکت که در سال 2014 تاسیس‌شده، به مشتریان امکان می‌دهد محصولات لوکس خود را بفروشند یا محصولات اصیل و باکیفیت را خریداری کنند. تمامی محصولات ارائه‌شده در Rebag توسط کارشناسان بررسی و تایید می‌شوند تا اصالت آن‌ها تضمین شود. Rebag  همچنین با ترویج فرهنگ استفاده مجدد از کالاهای لوکس، به کاهش ضایعات و افزایش پایداری در صنعت مد کمک می‌کند.

بازار فروش مجدد کالاهای لوکس در سال 2023 به 34 میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2029 به 60 میلیارد دلار رشد کند. بااین‌حال برای Walmart که یک خرده‌فروش با درآمد سالانه بیش از 648 میلیارد دلار است، این حرکت صرفا برای دستیابی به بخشی از این بازار نیست، بلکه هدف اصلی بازتعریف موقعیت برند در افکار عمومی است. اگر در Walmart جست‌وجو کنید، می‌توانید پیش از این همکاری نیز محصولات برندهای لوکس را پیدا کنید که توسط فروشندگان شخص ثالث عرضه می‌شدند.

 

 

به‌نظر می‌رسد این حرکت استراتژیک سه هدف اصلی را دنبال می‌کند:

تقویت موقعیت مارکت‌پلیس Walmart دربرابر سایر مارکت‌پلیس‌ها در رسانه‌ها؛ جذب مشتریان جوان‌تر و آگاه به مسائل پایداری که 83درصد خریدهای لوکس دست‌دوم را انجام می‌دهند و ارتقای جایگاه برند از طریق ارتباط با محصولات لوکس.

این اقدام نشان‌دهنده تغییرات مهمی در بازار لوکس است و به‌گفته دکتر دنیل لانگر، استاد استراتژی لوکس نشان‌دهنده پذیرش فزاینده کالاهای دست‌دوم در بازار لوکس و همراستا با تغییر رفتار مصرف‌کنندگان، به‌ویژه در میان نسل‌های جوان‌تر است.

بازگشت سرمایه واقعی در اینجا، صرفا از طریق فروش مستقیم کیف‌ها و اکسسوری‌ها حاصل نمی‌شود، بلکه در تغییر دیدگاه مصرف‌کنندگان و گسترش ردپای دیجیتال Walmart است. این حرکت یک نمونه برجسته است از اینکه چگونه خرده‌فروشان سنتی می‌توانند از بازار فروش مجدد کالاهای لوکس نه فقط به‌عنوان یک منبع درآمد، بلکه به‌عنوان ابزاری برای تحول برند استفاده کنند. همکاری با Rebag، Walmart را قادر می‌سازد تا محصولات لوکس را با قیمت‌های مناسب‌تر در دسترس مشتریان قرار دهد و درعین‌حال به پایداری محیط‌زیست کمک کند. این استراتژی بخشی از برنامه گسترده‌تر Walmart برای گسترش حضور خود در بازار مد و جذب مشتریان جدید است.

 

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , وال مارت , walmart , کالاهای لوکس , هرمس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان