نمایشگاه یوروشاپ امسال هم به پایان رسید و افسوس و صد افسوس که باز هم شرکتهای ایرانی در یک آوردگاه بین المللی حضوری بسیار ضعیف و کمرنگ داشتند.
شرایط تحریم و تغییرات نرخ ارز قابل درک است ولی واقعا آیا حضور مدیران عامل شرکت ها هم برای بازدید از بزرگترین نمایشگاه خرده فروشی دنیا هم امکان پذیر نیست ؟
آیا واقعا برای آشنایی با جدیدترین تکنولوژی های این صنعت و فعالان این حوزه نباید در این رویداد حضور می داشتند ؟
آیا نمایشگاهی که در آن ۲۳۰۰ شرکت از سراسر جهان تمامی داشته های علمی و فنی خود را به نمایش می گذراند ارزش مطالعه و کنکاش و الگوبرداری نداشت؟
تیم #تجارت_طلایی همواره این اعتقاد را دارد که تولید ملی بدون دانش فنی فقط اتلاف منابع است . پس چقدر خوب بود که تولیدکنندگان عزیزمان در این آوردگاه بین المللی حضور می یافتند و با ایده ها و محصولات و تکنولوژی های نوین صنعت آشنا می شدند و این آموخته ها را در شرکت ها و واحدهای تولیدی خود به کار می گرفتند. باشد روزی که مدیران ما بدانند که برای پیشتازی در تولید و رهبری در بازار در ابتدا باید پیشتاز در آموختن و کسب مهارت های لازم علمی و فنی باشند.
برای تیم تجارت طلایی دیدار مدیران شرکت راک تهران، ماتیلوس، پایاطرح وفرم و اسپار بسیار ارزشمند بود که در روزهای برگزاری نمایشگاه با دقت و وسواس در حال مطالعه و مذاکره و کسب دانش فنی لازم در جهت بکارگیری در واحدهای تولید یا عملیاتی خودشان بودند.
امیدواریم که در سنوات آتی شاهد حضور بیشتر شرکتهای ایرانی در این آوردگاه جهانی باشیم.