به تمامی اهدافمان تا سال 2031 میرسیم
محمد العبار، کارآفرین مشهور اماراتی و موسس هلدینگ اعمار، نون، برج خلیفه، دوبی و مال و... بهعنوان دستیار و مشاور اقتصادی سابق حاکم دوبی، اخیرا در یک مصاحبه جذاب گفته دوبی قصد دارد تا سال2031 به یک مرکز فناوری مهم دنیا تبدیل شود و ارزش اقتصاد دیجیتال خود را به بیش از صدمیلیارد دلار برساند. در همین راستا، جذب استعدادهای برتر از سراسر جهان و اعطای صدهزار ویزای طلایی بهطور خاص برای برنامهنویسان و کارشناسان فناوری و حمایت از 40هزار شغل مجازی بهواسطه ایجاد ویزای کار از راه دور ازجمله اقدامات اتاق اقتصاد دیجیتال دوبی است؛ فضایی که العبار، مغز متفکر آن به حساب میآید.
این شخصیت برجسته، صحبتهای خود را با کسبوکار «نون» شروع کرد: «کسبوکار نون 80هزار تماس روزانه و سالانه 30درصد افزایش بازدیدکننده دارد. ما در کسبوکار املاک و مستغلات اعمار، چهار مدل محصول میفروشیم؛ یکخوابه، دوخوابه، سهخوابه و چهارخوابه. چهارخوابههای ما، مدل ویلایی است و رنگ سازمانی برند، بژ و خاکستری است که شاید کمی خستهکننده به نظر برسد. ما در 29سال اخیر، چهارمیلیون محصول ارائه کردیم. درحالحاضر سرویس تماس و خدمات مشتریان ما در یک 500 تماس تلفنی دارد. روزی که کارمان را شروع کردیم، هدف نهایی خود را صدمیلیون بازدیدکننده در روز میدانستیم. دوبیمال درحالحاضر 105میلیون بازدیدکننده در سال دارد. میتوانیم ادعا کنیم اعمار در وضعیت کاملا پایدار و سوددهی بهسر میبرد؛ بهحدیکه مدتها پس از ترسیم اهداف اولیه به یکمیلیارد بازدیدکننده در سال رسیدهایم.
او در ادامه افزود: «دوبیمال در یک سال بهسختی به رشد 5درصدی در زمینه بازدیدکنندگان میرسد. دلایلی مانند محدودیت قطعات پارکینگ و دسترسی نهچندان آسان از راهروها به پارکینگ و برعکس، علت اصلی این کندی رشد محسوب میشود. اعمار در سالهای اخیر در تمامی پروژههایش، سهولت دسترسی و راحتی مشتریان را مدنظر قرار داده و به همین دلیل توانستیم تقریبا در هر مرکزخرید افتتاحشده، توقعات درباره میزان بازدیدکنندگان را برآورده کنیم.»
العبار ادعای بزرگی را مطرح کرد: «ما در کسبوکار خودمان، تنها به جنبه فیزیکی موفقیتهایمان دلخوش نیستیم. در نون و سایر کسبوکارهای دیگر، ایده و رویا میفروشیم و رشدمان نشان داده، دنیای تجارت الکترونیک چقدر نسبت به کسبوکار سنتی و فیزیکی جلوتر رفته است. دنیای آنلاین برای یک پل پیشرفت و میانبر بوده و در قالب کسبوکار تجاری خودمان، موفقیتهای شگرفی به دست آوردیم.»
او درباره آپارتمانهای اعمار توضیحات کاملی داد: «آپارتمانهای ما در چهار مدل عرضه میشود و علاوه بر برخورداری از تمامی تکنولوژیها و ایجاد دسترسیهای مدرن به مشتریان، تلاش کردیم سطح دسترسی به املاکمان را آسانتر کنیم. برای در اختیار داشتن آپارتمانهای یک تا چهارخوابه ما نیاز نیست کار خاصی انجام دهید، تنها باید به ما اطمینان کنید. در آپارتمانهایمان در واقع چند منظوره شده و شما علاوهبر سکونت، امکان سرمایهگذاری هم دارید و سیستم آنلاین اتاقها، امکان انجام معادلات تجاری را فراهم میکند.»
العبار در نهایت گفت: «در املاک و مستغلات گروه العبار، گروه فراگیری از مشتریان در هر رده سنی و شغلی را داریم. در نون هم اوضاع به همین شکل است. تجارت آنلاین بهعنوان بخش پایه و مهم برند نون در چند سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظهای داشته؛ هرچند افزایش تمایل به خرید آنلاین در چند سال اخیر هم توفیق اجباری ما بوده و در این موضوع تاثیر داشته است. اهداف آینده ما، شامل گسترش نون، افزایش رسوخ دیجیتالی در انواع تجارت و البته ایجاد فرصتهای بیشتر در زمینه ساختوساز و صنعت املاک و مستغلات است. دراینباره تردیدی وجود ندارد که چشمانداز سال2031 بسیار درخشان است و با ادامه روند فعلی، قطعا به تمامی اهداف خودمان تا آن سال خواهیم رسید.»