گزارش رویداد ریتیل سامیت ۲۰۲۵ در ریاض عربستان

گزارش رویداد ریتیل سامیت ۲۰۲۵ در ریاض عربستان
گزارش رویداد ریتیل سامیت ۲۰۲۵ در ریاض عربستان

 

64رهبر جهانی عرصه خرده‌فروشی در مراسم Retail Summit امسال دیدگاه‌های خود را در مورد شکل‌دهی آینده خرده‌فروشی در مرکز تجاری ملک عبدالله ریاض به اشتراک گذاشتند.

این مراسم اوخر ژانویه 2025 در عربستان‌سعودی برگزار شد. طی دو روز پویا، این اجلاس بینش‌های بی‌نظیری را درباره فرصت‌ها و روندهای کلیدی ارائه دادند که چشم‌انداز خرده‌فروشی را شکل می‌دهند.

با تایید 64 رهبر خرده‌فروشی جهانی، اجلاس اخیر در 31 سرفصل در 10 بخش خرده‌فروشی ازجمله صنعت لوکس، بهداشت و زیبایی، پوشاک، جواهرات، تجارت الکترونیک، غذا و نوشیدنی، مواد غذایی، فروشگاه‌های بزرگ و... شکل پویایی به‌خود گرفت. شرکت‌کنندگان از 12 ساعت بینش عملی ارائه‌شده توسط سخنرانان در مورد 18 موضوع کلیدی، مانند آینده خرده‌فروشی لوکس، استراتژی‌های دیجیتال، جذب و حفظ استعدادهای برتر، چشم‌انداز خرده‌فروشی درحال رشد عربستان‌سعودی، استراتژی‌های تجارت‌الکترونیک برای یک بازار پررونق و تغییر ترجیحات مصرف‌کننده بهره بردند. پنل‌ها، سخنرانی‌های کلیدی و کارگاه‌هایی با دیدگاه‌های عملی، مبرم‌ترین موضوعات خرده‌فروشی را در خود داشتند.

 

 

 برندهای لوکس در مسیر سریع

از آنجا ‌که قرار است بازار کالاهای شخصی لوکس تا سال 2030 به 392.40 میلیارد دلار برسد، ماندن در این بازار برای برندهای معتبر بیش از همیشه ضروری است. پنل مرتبط با این موضوع بررسی کرد چگونه خرده‌فروشان لوکس درحال حرکت در چشم‌انداز رو به تغییر رفتارهای مصرف‌کننده، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و افزایش رقابتند. برای حفظ موقعیت ممتاز فعلی این برندها باید تعادل ظریفی بین انحصار، شخصی‌سازی و پایداری ایجاد شود. Carlo D'Amario، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Vivienne Westwood، Antony Lindsay، مدیر Faberg و Sergio Azzolari مدیر Roberto Cavalli استراتژی‌های نوآورانه‌ای را موردبررسی قرار دادند که برندهای لوکس برای تعامل با نسل‌های جدید مصرف‌کنندگان و استفاده از پیشرفت‌ها و حفظ میراث و انحصار آنها استفاده می‌کنند.

 

 راز جذب و حفظ استعدادهای برتر

توسعه استعدادها برای حفظ رشد خرده‌فروشی بسیار مهم است. Caroline Rush، مدیرعامل شورای مد بریتانیا و Andy Holmes، رئیس Starbucks - Al Shaya در پنلی، استراتژی‌های نیروی کار را بررسی کردند. در این گفت‌وگو توانایی کسب‌وکارهای خرده‌فروشی در جذب و حفظ استعدادهای برتر و انعطاف‌پذیری در جذب نیروی کار موردبررسی قرار گرفت. بحث کلیدی این بود «چگونه به تیم خود اجازه دهید شکست بخورد تا یاد بگیرد و موفق شود؟» و به این پرسش چنین پاسخ داده شد که با توجه به روند پرسرعت دنیای خرده‌فروشی، شما باید به تیم خودتان فرصت اشتباه و درس گرفتن بدهید و درعین‌حال فرصت‌ها برای شناسایی و جذب نیروهای مستعد را از دست ندهید. درواقع به‌دنبال یک هرس کلی در زمینه نیروها باشید؛ البته درمواقع لزوم و نه به هر قیمتی!

 

 

 تجلیل از برندهای مد درحال ظهور

مد عربستان‌سعودی درحال گذراندن رنسانسی خلاقانه است و طراحان جدید، شهرت جهانی پیدا کرده‌اند. Princess Noura bint Faisal Al Saud، مدیر Al Othaim Culture، یک گفت‌وگوی آتشین با عنوان «برندهای مد جدید عربستان» را رهبری و روشن کرد چگونه طراحان نوظهور، تاثیرات سنتی را با طراحی مدرن می‌آمیزند و با مشکلات مقابله می‌کنند. این پنل بینش‌های ارزشمندی را در زمینه پرورش خلاقیت، گسترش دید بین‌المللی و استفاده از میراث محلی در خود داشت.

 

 بیداری خرده‌فروشی

رهبران خرده‌فروشی در بازار پرشتاب امروزی با طیف وسیعی از مشکلات روبه‌رو هستند. Alexis Mourot، مدیرعامل Christian Louboutin Nurta Afridi، مدیرعامل Bateel و Marcella Wartenbergh، مدیرعامل AWWG، تجربیات خود را در جهت‌یابی رفتارهای درحال تکامل مصرف‌کننده، مدیریت اختلالات زنجیره تامین و متعادل کردن سرمایه‌گذاری دیجیتال به اشتراک گذاشتند. براساس گزارش اخیر، 74 درصد از مدیران عامل خرده‌فروشی نگرانند که چگونه با تغییر سریع ترجیحات مصرف‌کننده سازگار شوند.

 

 

 بینش‌ها و استراتژی‌های تجارت‌الکترونیک

با توجه به اینکه انتظار می‌رود فروش جهانی تجارت‌الکترونیک تا سال 2024 از 6.4 تریلیون دلار فراتر رود، نقش فناوری در شکل دادن به آینده خرده‌فروشی حیاتی‌تر از همیشه است. Mona Kattan، یکی از بنیانگذارانKayali Fragrances & HB Investments، یک پنل کلیدی با عنوان «شناخت مشتریان و نام تجاری شما» داشت. او در مورد اینکه چگونه برندهای زیبایی از تجارت‌الکترونیک استفاده می‌کنند، گفت: «در گذشته نه‌چندان دور، زیبایی به‌خصوص برای آقایان موضوعیتی نداشت، اما حالا هم مردان و هم زنان اهمیت بیشتری به سلامت و زیبایی خود می‌دهند و همین عامل درآمیخته با شتاب برندها در پیشرفت، ایجاد یک هم‌افزایی و برنامه گسترده برای ترکیب تکنولوژی مناسب و برنامه‌های مجازی مفید را ضروری جلوه می‎‌دهد.» در پنل «تکامل تجارت‌الکترونیک؛ ایجاد استراتژی خرده‌فروشی دیجیتالی» Max Bittner، مدیرعامل Vestiaire Collective، Stefania Vardouli، مدیرعامل Mary Katrantzou و Rob Schilder، مدیرعامل G-Star، استراتژی‌هایی را برای ایجاد یک خرده‌فروشی قوی بررسی کردند. در این پنل اشاره شد مهم‌ترین تمهید برای ایجاد یک برند خرده‌فروشی معتبر، علاوه‌بر مولفه‌هایی مانند جذابیت بصری و ارائه کیفیت مطلوب، بازاریابی‌های متفاوت از شکل سنتی و به‌صورت مجازی است. همچنین برخورداری از پخش زنده در مراسم فروش و رویدادها دیگر، عامل تمایز یک خرده‌فروش موفق با سایرین تلقی می‌شود.

 

 آینده خرده‌فروشی لوکس در عربستان‌سعودی

همانطور که عربستان‌سعودی به جذب افراد با ارزش ادامه می‌دهد، خرده‌فروشی لوکس، رشد و تحول سریعی را تجربه می‌کند. Colleen Caslin، مدیرعامل Sidney Garber، Celine Assimon، مدیرعامل De Beers Jewellers و Ingie Chalhoub، بنیانگذار و رئیس گروه Etoile بررسی کردند چگونه برندهای لوکس می‌توانند ارتباطات خود را با مصرف‌کنندگان مرفه تعمیق ببخشند و حضور آنها را در بازار پررونق لوکس افزایش دهند. به اعتقاد Celine Assimon، برندهای لوکس با وجود تورم بازار به‌دلیل علاقه روزافزون مردم به تجملات، همچنان مطرح و پرطرفدارند و از آنجا ‌که قشر مرفه به این محصولات گرایش دارند، تمهیداتی مانند ناموجود کردن یا محدودسازی عمدی برخی محصولات بر رونق برندها می‌افزاید.

مراسم همچنین به سایر موضوعات حیاتی ازجمله هوش‌مصنوعی، پایداری، ادغام دیجیتال و همگرایی خرده‌فروشی و سرگرمی‌سازی پرداخت.

 

 

تگها : خرده فروشی , ریتیل , ریتیل سامیت

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان