چگونگی کاهش هزینه‌های جذب مشتری در تجارت‌الکترونیک

چگونگی کاهش هزینه‌های جذب مشتری در تجارت‌الکترونیک
چگونگی کاهش هزینه‌های جذب مشتری در تجارت‌الکترونیک

تجارت محاوره‌ای محل تلاقی تجارت‌الکترونیک و فناوری است و به برندها اجازه می‌دهد با روش‌های جدید، ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

روزهای پر کردن فرم تماس آنلاین و انتظار برای پاسخ در ساعات کاری یا اعتماد به شرکتی که به‌طور مداوم در رسانه‌های اجتماعی درگیر نیست، گذشته است.

شخصی‌سازی، کلید ایجاد و حفظ مشتریان وفادار به‌حساب می‌آید و اینجا ربات‌های چت هوش‌مصنوعی، برنامه‌های پیام‌رسان و سایر اتوماسیون‌ها به کار می‌روند.

سهولت خرید برای خریدارانی که می‌خواهند شلوغی را از بین ببرند و فورا پاسخ دریافت کنند، بسیار مهم است. اکثر خریداران بیشتر وقت‌شان را به‌صورت آنلاین می‌گذرانند و انتظار دارند برندها همیشه در دسترس باشند، به تصمیم‌گیری آنها کمک کنند و در زمان واقعی با هم تعامل داشته باشند.

 

چرا تجارت محاوره‌ای؟

نسلZ  و هزاره‌ها، قبل از خرید، چندین کانال را امتحان، رسانه‌های اجتماعی و تجارت‌الکترونیک را بررسی و با دوستان خود برای اثبات اجتماعی چت و سپس با مشتریان دیگر صحبت می‌کنند تا شک و تردیدهایشان را برطرف سازند. امروزه خریدهای مشتری پیچیده‌تر است و از این رو ربات‌های چت و هوش‌مصنوعی به خرده‌فروشان کمک می‌کنند تا مشتریان خود را درگیر نگه دارند و به‌روزرسانی‌های آنی را به آنها ارائه دهند.

اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی مانند WhatsApp و WeChat برای انتقال مشتریان از سایت تجارت‌الکترونیک شما به کانال چت به یک ضرورت تبدیل شده‌اند. این امر به خرده‌فروشان الکترونیکی کمک می‌کند نرخ سبد خرید خود را کاهش دهند. هدف اصلی، سهولت مشتریان در فرآیند پرداخت است که گاهی اوقات بیش‌ازحد، فرآیندمحور جلوه می‌کند.

ارائه کمک‌های انسانی و شخصی‌سازی یکی از موهبت‌های خرده‌فروشان تجارت‌الکترونیک است.

 

چت زنده

چت زنده با ارائه کانالی برای بهبود زمان پاسخگویی و خدمات مشتری به کاربران اجازه می‌دهد هنگام تایپ یک پیام، جلسه گفت‌وگومحور را آغاز کنند.

این فرآیند معمولا توسط کارکنانی در پشت‌صحنه جهت پاسخ دادن به سوالات و ارائه پشتیبانی، نظارت می‌شود و گزینه‌ای ارزان‌تر از کمک تلفنی ارائه می‌دهند.

 

 

 

چت‌بات‌ها

برندها به‌عنوان جایگزینی برای چت زنده تصمیم گرفته‌اند به چت‌بات‌ها برون‌سپاری کنند. چت‌بات‌ها برنامه‌های کامپیوتری‌اند که برای درک سوالات مشتریان و خودکارسازی پاسخ‌های مناسب به آنها طراحی شده‌اند.

 

دستیارهای صوتی

این در مورد وب‌سایت‌هایی مفید است که جست‌وجوی صوتی را فعال کرده‌اند.  Amazon Alexa و دستیارهای صوتی در یک وب‌سایت یا برنامه ادغام شده‌اند تا به مشتریان کمک کنند. کاربران می‌توانند مستقیما سفارش‌های خود را با دستورات صوتی به ثبت برسانند.

 

مزایای تجارت محاوره‌ای

هدف اصلی این است که هر زمان مشتریان شما وارد وب‌سایت می‌شوند با آنها تعامل داشته باشید.

 

 

 

نویسنده: ریتش موهان

منبع: Retailritesh.com

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان