پارکینگ‌ها، ویترین پنهان مجتمع‌های تجاری

پارکینگ‌ها، ویترین پنهان مجتمع‌های تجاری
پارکینگ‌ها، ویترین پنهان مجتمع‌های تجاری

نگاهی به نوآوری‌های شرکت ارتباط کاوان فرجاد

در دنیای پیچیده امروز، یکی از چالش‌های بزرگ مجتمع‌های تجاری، مدیریت کارآمد و بهره‌برداری صحیح از پارکینگ‌ها است. این مسأله از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که پارکینگ‌ها نه‌تنها به‌عنوان فضای خدماتی بلکه به‌عنوان ویترین و نماد عملکرد یک مجتمع تجاری شناخته می‌شوند. در این میان، شرکت «ارتباط کاوان فرجاد» با پشتوانه چند سال تجربه در این حوزه و ارائه راهکارهای نوآورانه، توانسته است تحولی چشمگیر در بهره‌برداری پارکینگ‌ها و سایر خدمات مجتمع‌های تجاری ایجاد کند. در این گفت‌وگو، حمید معماریان، مدیرعامل این شرکت، از مسیری که طی کرده‌اند، چالش‌ها، پروژه‌ها و چشم‌انداز آینده صنعت تجهیز و بهره‌برداری پارکینگ‌ها می‌گوید.

 

لطفا خودتان را معرفی کنید و در مورد تحصیلات و سوابق فعالیت‌تان در این صنعت برای مخاطبان ماهنامه «تجارت طلایی» توضیح بدهید.

حمید معماریان هستم فارغ‌التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات در مقطع کارشناسی و از سال 98 به‌صورت حرفه‌ای وارد بازار تجهیز و بهره‌برداری پارکینگ‌ها شدم.

 

از نقطه آغاز شکل‌گیری شرکت «ارتباط کاوان فرجاد» برای مخاطبان ما بگویید؟

شرکت ارتباط کاوان فرجاد از سال 93 فعالیت داشته و با برند تجاری کاوان پارک از سال 98 فعالیت خود را در زمینه تجهیز و بهره‌برداری پارکینگ‌ها آغاز کرد و از سال 1400 تمرکز خود را با نگاه و رویکرد جدید و هدفمند در بازار بهره‌برداری مجتمع‌های تجاری خاص معطوف کرد.

 

 

درحال‌حاضر محصولات شرکت ارتباط کاوان فرجاد در چند شاخه ارائه می‌شوند؟

شرکت ارتباط کاوان فرجاد به‌جز موضوع تجهیز و بهره‌برداری پارکینگ‌ها، در حوزه جریان ضعیف (دوربین‌های نظارتی و اکسس کنترل) نیز فعالیت چشمگیری داشته و پروژه‌های خاصی را در رزومه‌اش گنجانده است.

 

با توجه به اینکه ارتباط کاوان فرجاد یک شرکت پیمانکاراست، در حوزه مدیریت و بهره‌برداری پارکینگ‌ها با چه چالش‌هایی روبه‌رو بودید؟

از آنجا که شرکت ما سعی داشته با علم روز دنیا نگاه بهره‌بردای داشته باشد متاسفانه در این راستا مهم‌ترین موضوع، ارزش نهادن به مشتریان و ایجاد محیط امن و مناسب جهت بهره‌گیری شایسته از امکانات دیگر مجتمع‌های تجاری است که این امر نیاز به نگاهی حرفه‌‌ای به موضوع  باشگاه مشتریان را می‌طلبد و از آنجا که پارکینگ یکی از ویترین‌های اصلی هر مجموعه معرفی‌کننده خدمات و امکانات آن مجموعه است، لذا ارتباط پایدار بین  نرم‌افزار پارکینگ با سایر امکانات هر مجتمع می‌تواند بسیارمثمرثمر باشد که این موضوع هنوز در برخی مجتمع‌ها ایجاد نشده یا به‌صورت سنتی ارائه می‌شود.

 

 

از پروژه‌های موفق خودتان تعدادی را معرفی کنید.

به لطف خداوند کاوان پارک توانسته است طی دو سال گذشته با به‌کارگیری از پرسنل حرفه‌ای در زمینه بهره‌برداری پارکینگ اقدام به عقد قرارداد با مجتمع‌های تجاری شناخته‌شده‌ای ازجمله ارگ تجریش، رویال سعادت‌آباد، عرش آجودانیه، تیراژه 2، کیامال کرج و... نماید.

 

ارائه کدام‌یک از خدمات شما در مراکز خرید ضروری است و پیشنهاد می‌کنید مدیران مراکز خرید حتما از آنها استفاده کنند؟

از نگاه این شرکت مهم‌ترین موضوع در مدیریت پارکینگ هر مجتمع تجاری در قدم اول منابع انسانی آموزش دیده است و در مرحله بعد استفاده از نرم‌افزار به‌روز با قابلیت‌های خاص که در هر مجتمع تجاری قابل‌تغییر و انعطاف باشد.

 

 

از نظر خودتان مزیت رقابتی شما در این صنعت چیست؟

مزیت مهم رقابتی این شرکت در بازار استفاده از نیروی انسانی آموزش‌دیده و همچنین نگاه به‌روز مدیران این شرکت در شناساندن و حل مسائل مربوط به پارکینگ درکنار مالکان و مدیران مجتمع‌های تجاری است. در این راستا سعی شده نگاه سنتی به پارکینگ به‌عنوان بنگاه درآمدزا تغییر نکند و ویترینی برای مجموعه معرفی شود.

همچنین این شرکت سعی کرده با ارائه خدمات valet parking، خدمات خودرویی و همچنین راه‌اندازی کارواش در مجتمع‌های تجاری خدمات جدیدی را معرفی کند و سهولت استفاده مراجعان از این خدمات را بیشتر کند. همچنین با ایجاد ارتباط بین مغازه‌داران مجتمع تجاری مسیری را ایجاد کرده تا مشتریان در صورت خرید از مراکز تجاری داخل مجتمع از خدمات رایگان پارکینگ استفاده کنند.

از موارد دیگری که می‌توان به آنها اشاره کرد راهکارهای جدید پرداخت جهت خروج هرچه سریع‌تر مشتریان است که  می‌توان به استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت و همچنین پرداخت در طبقات اشاره کرد.

 

 

اگر عملکرد شایان‌توجهی از شرکت «ارتباط کاوان فرجاد» وجود دارد که شاید تابه‌حال آنطور که باید به آن توجه‌نشده بفرمایید.

این شرکت طی سنوات گذشته سعی داشته با ورود به هر مجموعه‌ای ارزش‌افزوده‌ای را به آن محل اضافه کند که براساس نیاز هر مجموعه متفاوت است، لذا از مواردی که شاید در همه مجموعه‌ها مشترک است افزایش درآمد نه از محل نرخ‌نامه، بلکه با نظارت دقیق و کاهش نشتی درآمدی است. همچنین این شرکت در کلیه مجموعه‌هایی که درحال فعالیتند، سعی داشته تا خارج از موضوع قراردادی اقدام به سرمایه‌گذاری و بهینه کردن محل مورد بهره‌برداری کند تا سطح رضایت مشتریان را افزایش دهد.

 

 

 

تگها : مجتمع های تجاری , کاوان فرجاد , تجهیز پارکینگ , حمید معماریان , ارتباط کاوان فرجاد , کاوان پارک

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان