نگاهی به طرح چشمنواز دیور برای کلکسیون پاییز- زمستانی
نگاهی به طرح چشمنواز دیور برای کلکسیون پاییز- زمستانی
سمفونی رنگها
برند دیور به مناسبت کلکسیون پاییز- زمستانیاش در سال 2018 از نمای جدید و جذاب خود در خیابان شماره 30 «مونتاین» رونمایی کرد. این نمای فرش شده از رنگهای مختلف از نگاه طراحانش یادآور شور جوانان دهه 60 فرانسه است که با اقدامات خودجوش خود زمینه تحولات بسیاری در زمینههای مختلف از جمله صنعت برند را فراهم کردند. دلیل چنین تزئینی، فرارسیدن هفته مد در پاریس عنوان شده و در چنین شرایطی هرچند هنوز درباره طراح و چگونگی طرح توضیحاتی داده نشده، طبق شواهد در طراحی نما از 47 طیف رنگی مختلف استفاده شده و به این ترتیب رکورد جدیدی در زمینه بیشترین رنگ بهکاررفته در یک نمای ورودی مخصوص برندها به ثبت رسید. در خلق این اثر که به نقاشی سبک آبستره (انتزاعی) شبیه است، حدود 20 نقاش دست به کار شدند و درنهایت یک اثر تاریخی به ثبت رسید. بدنه این طرح از بنرهای رنگی و پلاستیکهای قابل انهدام شکل گرفته و البته احترام به طبیعت هم حفظ شده است؛ نشان به آن نشان که پلاستیکهای مضر از مواد این طرح حذف شدهاند. دیور چندی قبل از رونمایی از طرح فوقالعادهاش اعلام کرده بود رسما به کمپین برندهای حافظ منافع طبیعت پیوسته و در محصولاتش هیچگونه آلاینده زیستمحیطی را مورد استفاده قرار نمیدهد.
ادامه ماجراجوییهای دیور
دیور قبلا هم سابقه طراحیهایی شبیه به این را داشته است. در سال 2014 به مناسبت کلکسیون پاییزی طرحی از برگهای زرد به شکل چشمنوازی در دفتر اصلی این برند نقش بست و مورد استقبال قرار گرفت. همچنین در سال 2016 هم در هفته جهانی مبارزه با خشونت علیه بانوان، ساختمان دیور به رنگ اصلی این کمپین (نارنجی) درآمد تا برند بزرگ دنیای خردهفروشی هم سهم خودش را از چنین حرکت خاص اجتماعی ادا کند. اکنون هم طرح جدید دیور به محض رونمایی مورد توجه رسانهها قرار گرفته و شبکههای اجتماعی به صورتی گسترده نماهای مختلف طرح را بازنشر دادهاند. از قرار معلوم، طرح مورد نظر پس از پایان هفته مد پاریس هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت و شاید به الگویی برای ادوار بعدی هفته مد پاریس و نمایشهای مد سایر نقاط دنیا تبدیل شود.