مشکلات مشترک ۳ برند بزرگ دنیا

مشکلات مشترک ۳ برند بزرگ دنیا
مشکلات مشترک ۳ برند بزرگ دنیا

 

Starbucks، Nike و Boeing درحال‌حاضر یک مشکل مشترک دارند؛ هرکدام یک مدیرعامل جدید در رأس کار دارند که باید مسائل را حل کند و برند را به شکوه سابقش بازگرداند. همان‌طور که به‌طرز دردناکی مشخص شده، هیچ‌یک از آنها کار آسانی درپیش ندارند. گزارش درآمد اولیه برای سومین دوره متوالی نشان از یک‌چهارم کاهش فروش در Starbucks دارد. این کاهش به‌ویژه در ایالات‌متحده شدیدتر است؛ جایی که فروش ۱۰ درصد کاهش یافته. این کاهش در چین ۱۴ درصد گزارش شده است. اساسا تقاضا از سال اول همه‌گیری تا این حد کم نبوده است. در این‌ بین، Starbucks فاش کرد فروشش دوباره کاهش یافته است. برایان نیکول، ماه گذشته سکان مدیریت این برند را به‌دست گرفت و شغل قبلی را ترک کرد و سومین مدیرعامل Starbucks در سه‌سال اخیر شد، اما حتی برای مردی که در سراسر صنعت به‌عنوان ناجی شرکت‌های ورشکسته شناخته می‌شود، این کاری بسیار دشوار خواهد بود. نیکول گفته می‌خواهد لیست خدمات را ساده‌تر کند، سطح کارکنان را بهبود بخشد، حتی ممکن است تغییرات بنیادی‌تری به‌وجود آورد.

او گفت: «باید استراتژی خود را به‌طور اساسی تغییر دهیم تا بتوانیم به منطقه رشد بازگردیم. مردم Starbucks را دوست دارند، اما من از برخی مشتریان شنیده‌ام از هسته اصلی خود فاصله گرفته‌ایم

Nike سهم بازارش را به رقبا داده و تمرکزش را از دست‌ داده است. سهامش در سال جاری حدود۲۵ درصد و درآمدش در سه‌ماهه گذشته نسبت به سال قبل ۱۰درصد کاهش یافته است. این برند هم مانند Starbucks، رئیس جدیدی دارد که همه امیدوارند با ایده‌های بزرگش برند را به شکوه سابق خود بازگرداند.

مشکلات Nike از اشتباهات استراتژیکش مانند نداشتن تمرکز کافی روی ساخت کفش‌های جذاب و همچنین تنوع فزاینده برندهای جوان‌تر مانند Hoka و On ناشی می‌شوند. وقتی در ماه آگوست کلی اورتبرگ مدیرعامل شد، اوضاع به‌هم‌ریخته بود و به‌نوعی بدتر هم شد. کارگران اتحادیه‌ای که

۶هفته اعتصاب کرده‌ بودند، پیشنهاد Boeing را برای بازگشت به کار رد کردند. در این حالت تعطیلی کاری حدود یک‌میلیارد دلار در ماه به این برند زیان می‌رسد و این روند ادامه خواهد یافت.

Boeing زیان ۶ میلیارد دلاری سه‌ماهه سوم را گزارش کرده و این یکی از بزرگ‌ترین زیان‌های سه‌ماهه در تاریخ این برند است؛ مانند Nike، Starbucks، Boeing هم برای هدایت آینده خود به گذشته نگاه می‌کند. متأسفانه برای اورتبرگ، مشکل به بیش از یک دهه قبل برمی‌گردد و Boeing بدون ۳۳ هزار کارمندش- که اعتصاب کرده‌اند-نمی‌تواند محصولات موردپسند مشتریانش را ارائه دهد.

 

منبع: CNN

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان