
فروشگاههای فیزیکی و مراکز خرید هنوز جزء اصلی خردهفروشیاند. بااینحال برخی خردهفروشان ممکن است به انعطافپذیری بیشتری نیاز داشته باشند. فروشگاههای خارج از مرکز خرید میتوانند انتخابی عالی باشند؛ چه خردهفروشان بخواهند هزینهها را کاهش دهند و چه آزادی خلاقانهتری در طرحبندی خود رقم بزنند.
روند استقبال خردهفروشان
چندین خردهفروش قبلا برنامهریزی کردهاند تا به خردهفروشی خارج از بازار نقلمکان کنند. یکی از خردهفروشان برجسته اکتبر گذشته گفت میخواهد 30 فروشگاه خارج از بازار را در 18 ماه آینده در سراسر کشور باز کند. برندی دیگر در سهماهه دوم 2023، 30 فروشگاه جدید خارج از بازار را در آمریکای شمالی افتتاح کرد.
تغییر رفتار مصرفکننده
مصرفکنندگان تمایل فزایندهای برای تجربه خرید خارج از مراکز خرید نشان میدهند. خریداران بهدنبال راحتی، کیفیت و ادغام یکپارچه بین تجربه خرید آنلاین و آفلاین هستند.
ملاحظات اقتصادی
هزینههای عملیاتی بالای مرتبط با خردهفروشی در مراکز خرید ازجمله افزایش اجارهبها و شرایط اجاره سختگیرانه برای بسیاری از مشاغل کمتر پایدار دشواریهایی میسازد. مکانهای خارج از مراکز خرید، اغلب شرایط اقتصادی مطلوب و انعطافپذیری عملیاتی را ارائه میدهند.
میل به تمایز
در یک بازار شلوغ، برندها درپی تمایز خودشانند. مکانهای خارج از مرکز خرید، طراحیهای منحصربهفرد و خاصتر فروشگاهها و تجربیات مشتری را امکانپذیر میکنند. این مولفهها در هجمه یکنواختی مراکز خرید کمتر بروز مییابند.
تقاضای مصرفکننده
مصرفکنندگان امروزی به سهولت خرید اهمیت زیادی میدهند و اغلب خرید در مکانهایی را ترجیح میدهند که بهراحتی در دسترس و به محل زندگی یا کار آنها نزدیکتر باشند. فروشگاههای خارج از مرکز خرید میتوانند بهصورت استراتژیک برای پاسخگویی به این مشتریان در دسترس باشند.
پلتفرمهای متمرکز B2B یک پلتفرم دیجیتالی جامع را ارائه میدهند که در آن خردهفروشان در فروشگاههای خارج از مراکز تجاری میتوانند بهطور یکپارچه با برندها و عمدهفروشها ارتباط برقرار کنند. از طریق این پلتفرمها، کسبوکارها، فرآیندهای خرید خود را سادهسازی و همکاریها را تقویت میکنند، محصولات را به اشتراک میگذارند و بهطور کارآمد سفارش میگیرند.
خرید تجربی
فروشگاههای خارج از مراکز خرید فرصتی را برای ایجاد تجربیات جدید، نمایش محصولات تعاملی و رویدادهای اجتماعی فراهم و مشتریان را در سطح عمیقتری درگیر میکنند.
سادهسازی عملیات
این موضوع با یک ابزار برنامهریزیشده دیداری که تجربه خرید آنلاین B2C را منعکس میکند، سفارش را برای خریداران ساده میسازد. خردهفروشان میتوانند بهسرعت آنچه را نیاز دارند، ببینند، سفارش دهند و سریعتر به دست مشتریانشان برسانند.
همچنین با ردیابی دقیق سفارشها و شناسایی محصولات پرفروش از طریق ویژگیهای پیشرفته، درک بهتر خریداران امکانپذیر میشود. این پلتفرمها به خردهفروشان خارج از مراکز خرید امکان میدهد که از تقاضای مصرفکننده جلوتر باشند و موجودی خود را بهطور موثر بهینه کنند.
تقویت ارتباطات برند و خردهفروش
پلتفرم مناسب B2B مانند یک رابط برای برندها و خردهفروشان است. این به فروشگاهها کمک میکند محصولات جدید و هیجانانگیزی را پیدا کنند که حتی از وجود آنها هم خبر نداشتند، اما مشتریان، بازارهای در دسترس برای شبکه بزرگی از برندها و خردهفروشان را میپسندند.
بینش دادهمحور
یک پلتفرم تجاری متمرکز، دارای ادغام یکپارچه و عمیق با سایر سیستمهای سازمانی است. همگامسازی این سیستم از اتوماسیون و دادههای بلادرنگ بهره میبرد تا به شما کمک کند موجودی بیشتری را با سرعت و دقت بفروشید.
یک پلتفرم متمرکز به برندها و خردهفروشان امکان میدهد موجودی خود را در زمان واقعی و بیدردسر موردبررسی قرار دهند. آنها میتوانند دقیقا بینند در هر لحظه چه مقدار موجودی در دسترس دارند و از انباشته یا اضافه شدن انبار جلوگیری کنند. استقبال از خردهفروشی خارج از مرکز خرید راهی عالی برای کاهش هزینهها و تجربه تجربیات نوآورانه مشتری است.
منبع:Mecsr.org