
تجارتالکترونیک و شبکههای اجتماعی، روند خرید را در امارات متحده عربی و عربستانسعودی افزایش میدهند. خواربار و اقلام ضروری روزانه همچنان بالاترین رده هزینههای مصرفکننده دو کشور را دارند.
انتظار میرود عادات مصرفکنندگان در امارات و عربستانسعودی در ماه رمضان 2025 تغییر کند و الگوهای خرج کردن، ترجیحات غذاخوری و رفتارهای اجتماعی با ماه مبارک تطبیق داده شود.
خواربار و اقلام ضروری روزانه همچنان بالاترین رده هزینهها هستند و 55 درصد ساکنان امارات و 58 درصد از مصرفکنندگان سعودی هزینههای خود را افزایش میدهند. سیستم تحویل غذا در ساعات روزهداری شکلی متفاوت و شتابی بیشتر میگیرد؛ بهویژه در امارات متحده عربی؛ جایی که 41 درصد از مشتریان بیشتر از قبل هزینه میکنند.
تغییرات در تخصیص زمان هم مشهود است؛ 60 درصد از پاسخدهندگان یک نظرسنجی میخواهند زمان بیشتری را صرف فعالیتهای مذهبی یا معنوی کنند، درحالیکه 54 درصد برنامهریزی میکنند تا بیشتر با خانواده و دوستان شام را صرف کنند.
انتظار میرود خرید، سرگرمی و سفر روندهای متفاوتی را شاهد باشند. 46 درصد از ساکنان امارات و عربستانسعودی زمان کمتری را برای سفر صرف میکنند.
تغذیه سالم در ماه رمضان بسیار موردتوجه است. یک درصد از ساکنان امارات متحده عربی و 54 درصد از مصرفکنندگان سعودی، هدفشان اولویت دادن به وعدههای غذایی متعادل است، همچنین بسیاری قصد دارند میوهها و سبزیجات بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانند.
کمکهای خیریه بخش مهمی از ماه رمضان است. 65 درصد از ساکنان عربستان و 64 درصد از مصرفکنندگان امارات اعلام کردهاند شفافیت در کمکها بسیار اهمیت دارد. روشهای ترجیحی اهدا، مشارکتهای حضوری، اهدای مستقیم به افراد و پلتفرمهای آنلاین را شامل میشوند.
تجارتالکترونیک و شبکههای اجتماعی نقش مهمی در عادات خرید دارند. 61 درصد از ساکنان امارات و عربستانسعودی احتمالا از پلتفرمهایی مانند Instagram و TikTok خرید میکنند. توصیههای اینفلوئنسرها بهعنوان عوامل اصلی تاثیرگذار در تصمیمگیری خرید ذکر میشود.
منبع: Arabianbusiness.com