رضایت مشتری از خرید، بزرگترین اتفاق برای یک فروشگاه است

رضایت مشتری از خرید، بزرگترین اتفاق برای یک فروشگاه است
رضایت مشتری از خرید، بزرگترین اتفاق برای یک فروشگاه است

مدیر بازاریابی فروشگاه های زنجیره ای فامیلی:

رضایت مشتری از خرید، بزرگترین اتفاق برای یک فروشگاه است

 علی صبری که در تلویزیون اینترنتی ایران ریتیل شو حضور پیدا کرده بود درباره تعداد زیاد رقیب قدرتمند در بازار گفت: مهم ترین چیز در فروشگاه های زنجیره ای سرویسی است که به مشتری داده می شود. یعنی رضایت مشتری از خرید بزرگترین اتفاقی است که برای یک فروشگاه می افتد.

 وی ادامه داد: تبلیغات سهم خودش را دارد ولی اینکه در این صنعت یک برندی به عنوان برند ملی ساخته شود آرزوی خیلی هاست و ما به این سمت می رویم و تمرکزمان به این سمت هست که فروشگاه هایی بزنیم که هم فروش خوبی برای مجموعه خودمان داشته باشند و هم بتوانیم سرویس خوبی به مشتری بدهیم.

صبری مطرح کرد: رسالت ما در فامیلی فروشگاه زدن است و به دنبال نمایشگاه زدن نیستیم که فقط بخواهیم فروشگاه بزنیم و خیلی دقیق فروشگاه هایمان را توسعه می دهیم.
مدیر بازاریابی فروشگاه های زنجیره ای فامیلی گفت: تگ لاینی که در فروشگاه فامیلی داریم این است که «خرید خوب را تجربه کن»؛ معتقدیم که علی رغم احترام به همه رقبا، دوست داریم به مردم بگوییم هنوز خرید خوب را تجربه نکرده اند و اگر وارد فروشگاه های فامیلی شوند خرید خوب را تجربه می کنند.
وی ادامه داد: همه فروشگاه های زنجیره ای ناچارا وارد بازی و رقابت تخفیف می شوند ولی ما هیچگاه در تبلیغاتمان به تخفیف تکیه نمی کنیم. ما هم کمپین تخفیف محور داریم اما اصل قضیه به برندسازی و اعتماد مشتری به ما باز می گردد.
صبری درباره روند تاثیر کرونا در فروش فامیلی گفت: وقتی از منظر یک کسب و کار به کرونا نگاه می کنیم در این پدیده یک سری تهدید و یک سری فرصت وجود داشت و هوشمندی یک کسب و کار موقعی اتفاق می افتد که وقتی چنین پدیده ای اتفاق می افتد بی تفاوت نباشیم و بدانیم در برابر این پدیده چه رویکردی داریم.
وی گفت: در اسفندماه که گل فروش فروشگاه ها است، کرونا اتفاق افتاد و بسیاری از برنامه های ما تغییر کرد و بسیاری از کمپین های ما کنسل شد.
علی صبری ادامه داد: وقتی کرونا اتفاق افتاد رفتار مردم ما در خرید بسیار خوب بود، یعنی علی رغم اینکه تامین کالا سخت بود و قرنطینه ها سفت و سخت بود ما سعی مان بر این بود که فروشگاهمان کامل باشد و از طرفی مردم خریدشان متناسب با شرایط بود و رفتار نجیبانه ای در آن دوران داشتند و درحال حاضر تقریبا به شرایط نرمال باز گشته ایم.
مدیر بازاریابی فروشگاه های زنجیره ای فامیلی در پاسخ به پرسش مجری مبنی بر اینکه فروش اینترنتی فامیلی و اکالا به چه شکل هست گفت: از اواسط سال پیش بحث فروش آنلاین را داشتیم و با آمدن کرونا این موضوع تشدید شد و استراتژی مان را به سمت فروش آنلاین بازبینی کردیم.
صبری ادامه داد: فروشگاه اکالا به عنوان فروشگاه اینترنتی افق کورش از چند سال پیش کارش را آغاز کرد و به سوپرمارکت آنلاین تبدیل شده و با فروشگاه های مختلف کار می کند ، ما از ظرفیت این اپلیکیشن استفاده کردیم و فروش آنلاین فروشگاه فامیلی را از طریق اکالا استارت زدیم.
وی گفت: در 11 شهر فروش آنلاین داریم و آن را توسعه می دهیم ،ما معتقدیم که کارمان فروشگاه داری آفلاین هست ولی فروش آنلاین هم داریم، در واقع 80 درصد خرید ها به صورت آفلاین هست.
وی ادامه داد: مردم راحت اکسسوری موبایل را آنلاین میخرند اما پیاز و سیب زمینی را به صورت آنلاین نمی خرند. یکی از تفریحاتی که در ایران وجود دارد خرید کردن است و مردم ترجیح میدهند به صورت فیزیکی به فروشگاه بروند.
وی در پایان گفت: شرکت های تبلیغاتی حوزه برندینگ را به خوبی بلدند ولی برای کمپین فروشگاه ها هیچ تخصصی وجود ندارد و امیدوارم اتفاقات خوبی در این صنعت بیفتد.

 

منبع : اکوبورس

تگها : ایران ریتیل شو , برندسازی , کسب و کار , افق کوروش , ماهنامه تجارت طلایی , کرونا ویروس , فروش آنلاین , برند ملی , قرنطینه , مشتری مداری , تخفیف , برندینگ , بازاریابی , تبلیغات , فروشگاه زنجیره ای فامیلی , اپلیکیشن , رضایت مشتری , فروشگاه اکالا , فروشگاه اینترنتی , سوپرمارکت آنلاین

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان