راهکارهایی برای موفقیت تجاری در شبکه‌های اجتماعی

راهکارهایی برای موفقیت تجاری در شبکه‌های اجتماعی
راهکارهایی برای موفقیت تجاری در شبکه‌های اجتماعی

 

همه کسانی که به‌دنبال ساخت یک برند هستند، می‌دانند مهم‌ترین اصل برای موفقیت برند، طراحی‌های گرافیکی بی‌‌نقص و جذاب پست‌ها در صفحات شبکه‌‌های اجتماعی است. گرافیک عالی و باکیفیت همان چیزی است که می‌تواند به مخاطبان شما کمک کند تا پیام کلی برندتان را بهتر درک، پردازش و حفظ کنند. گرافیک جذاب و مخاطب‌پسند، بدون شک مهم و غیرقابل حذف است اما مشکل این است که در برخی مواقع، نگه داشتن تنوع خوبی از تصاویر در پلتفرم‌‌های رسانه‌‌های اجتماعی به این آسانی‌‌ها هم نیست. اگر مطالب صفحه شما تکراری باشد یا گرافیک آنها به‌اندازه کافی جذاب نباشد، این خطر وجود دارد که مشتریان بالقوه و مخاطبان صفحه‌‌تان پست‌های شما را رد کنند و فارغ از اینکه چقدر برای کار زحمت کشیده‌‌اید، مطالب موردنظر شما را نخوانند؛ بنابراین اگر در طولانی‌مدت پست‌ها نتوانند مخاطب را درگیر کنند، مردم علاقه خود را به برند از دست می‌دهند و شما را از یاد می‌برند. بنا به تمام دلیلی که گفتیم، گردش و امتحان انواع مختلف گرافیک برای شکستن یکنواختی در تصاویر آنلاین امری بسیار مهم است.

گرافیک محصول یا خدمات

طراحی و گرافیک یکی از کارهایی است که می‌توانید با استفاده از آن ویژگی‌های محصول یا خدماتی را که ارائه می‌کنید برای خریداران برجسته کنید. ابزارهای فوتوشاپ یا نرم‌‌‌افزار «canva» جزء بهترین ابزارهایی هستند که کارآیی بالایی در جذاب کردن محتوای موردنظر شما چه برای ویرایش عکس‌ها و چه اضافه کردن متن به عکس دارند. برای منحصربه‌فرد و مخاطب‌پسند بودن عکس یا پستی که در صفحات اجتماعی به اشتراک می‌گذارید نکات جزئی اما مهمی وجود دارد که باید رعایت شوند.

 

طراحی پرسشنامه و نظرسنجی برای صفحه

نظرسنجی‌هایی که در صفحه قرار می‌دهید باعث می‌شود مخاطبان به‌صورت مستقیم با پست‌های  شما ارتباط برقرار کنند و افکار و نیازهای خود را با شما به اشتراک بگذارند. این امر باعث می‌شود تعامل مخاطبان با صفحه باعث بهبود روند رشد رسانه اجتماعی برند شود و بازدهی به حداکثر برسد. با این کار شما عملاً این حس را به مخاطب القا کرده‌اید که نظر شخصی آنها برای شما اهمیت دارد و این نظرات برای تغییرات برند موثر است. به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدف‌تان قرار دهید و فروش را چندین برابر کنید. قالب نظرسنجی‌ها می‌تواند به‌شکل «ترجیح می‌دهی»، «بله یا نه»، سوالات عامیانه و مواردی از این قبیل باشد. برای نظرسنجی طراحی گرافیکی کالا یا محصولات، لازم نیست آنها را خیلی شیک جلوه دهید. فقط مطمئن شوید سوالات نظرسنجی و گزینه‌‌های پاسخ به‌راحتی قابل خواندن هستند و همچنین طراحی باید از جنبه بصری به صورتی باشد که مخاطبان توجه‌شان به صفحه جذب شود و ذهن‌شان درگیر سوالاتی شود که در نظرسنجی پرسیده شده‌اند.

 

 

پست‌های اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها ابزارهای قدرتمندی هستند که به مخاطبان اجازه می‌دهند، اطلاعات را به‌راحتی تحلیل کنند. هنگامی که این کار به‌درستی انجام شود، می‌توان گفت مخاطبان آگاهی و آمادگی کافی را جهت حمایت از برند دارند. به علاوه، پست‌های اینفوگرافیک همان چیزی هستند که شما را از رقبایتان متمایز می‌کند، آنچه را مشتریان می‌پسندند به شما معرفی می‌کند و در نهایت باعث می‌شوند تا فروش برند افزایش پیدا کند. با توجه به ماهیت اینفوگرافیک‌ها، احتمالاً در نهایت شما در پست‌ها از متن بیشتری نسبت‌به سایر تصاویر خود استفاده خواهید کرد.

 

 

نظرات و بازخوردها

 89 درصد از خریداران قبل از اقدام به خرید، نظرات آنلاینی را که سایر مشتریان درمورد برند و محصول به اشتراک گذاشته‌‌اند مطالعه می‌کنند و باتوجه‌به آنها تصمیم به خرید می‌گیرند. به همین دلیل نمایش نظرات مشتریان و رضایت آنها در صفحه شما کمک مهمی به افزایش اعتبار برند نزد مشتری خواهد بود و مشتریان بالقوه را تشویق می‌کند تا به کسب‌وکار شما اعتماد و محصول را خریداری کنند. وقتی می‌خواهید بازخوردهای مشتریان را در صفحات شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارید، بهترین روش این است که کل پیام بازخورد را کپی کنید و در یک پست یا استوری نمایش دهید؛ البته برای مواردی که نظر طولانی‌‌تر است، می‌‌توانید گزیده‌‌هایی از آن را انتخاب کنید و با یک طراحی گرافیکی جذاب منتشر کنید. یک نکته جالب که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، این است که نظراتی که در آنها به یک نقص جزئی از محصول اشاره می‌شود اهمیت بیشتری برای خوانندگان دارد. جالب‌تر است بدانید

بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان می‌گویند بررسی‌هایی که مسائل جزئی را بیان می‌کنند برای آنها معتبرتر به نظر می‌رسد. در واقع، از هر پنج مصرف‌کننده، سه نفر می‌گویند اگر ببینند نظرات یک محصول فقط نظرات عالی و پنج ستاره‌ است به تحقیقات بیشتر ادامه خواهند داد تا مطمئن‌‌تر شوند. این نوع پست‌ها شما را قادر می‌سازند تا به سوالات خاصی که مخاطبان در ذهن خود و درمورد برند شما دارند، آگاه باشید و به آنها پاسخ دهید. پست‌های پرسش‌های متداول به خودی خود برای مخاطبان جذاب هستند و شما فقط باید با طراحی‌های گرافیکی جالب آنها را جذاب‌تر کنید. در این پست‌ها شما می‌توانید بخش کوچکی از پاسخ برند به مشتری را به گرافیک خود اضافه کنید اما اگر پاسخ شما به سوالات متداول بیش از یک یا دو جمله شد، بهتر است پاسخ را به‌شکل یک پست جداگانه منتشر کنید. هدف از این کار جلوگیری از شلوغی بیش از اندازه طراحی پست‌هاست که باعث می‌شود مخاطب به پست‌های شما توجه کند و با بی‌میلی آنها را نادیده نگیرد. پست گذاشتن برای رویدادهای خاص و مهم مانند روز ولنتاین، هالووین، کریسمس، نوروز، یلدا و… یا حتی روزهایی که برای برند شما و مشتریان‌تان مهم هستند، یک از روش‌های افزایش بازدید پست‌ها و ایجاد صمیمت میان برند و مشتری است؛ برای مثال، اگر برند شما مختص محصولات ارگانیک است، می‌توانید به مشتریان خود یک کارت تبریک دیجیتال برای روز زمین هدیه بدهید یا اگر صاحب یک رستوران هستید، می‌توانید روز جهانی غذا را با مخاطبان خود جشن بگیرید.

 

منبع:college.tapsell

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , خرید , کسب وکار , خدمات , شبکه های اجتماعی , رسانه های اجتماعی , دیجیتال , اینفوگرافیک , گرافیک

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان