خرده‌فروشی و دردسرهای سال ۲۰۲۵

خرده‌فروشی و دردسرهای سال ۲۰۲۵
خرده‌فروشی و دردسرهای سال ۲۰۲۵

خرده‌فروشان با تهدیدهای فزاینده‌ای مواجه می‌شوند، زیرا مجرمان سایبری از هوش‌مصنوعی مولد برای کلاهبرداری‌های پیچیده ازجمله ویدئوهای دیپ‌فیک و فیشینگ شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کنند. درعین‌حال هوش‌مصنوعی درحال تبدیل شدن به یک متحد قدرتمند برای مشاغل است.

طبق گفته مسترکارت «سیستم‌های هوش‌مصنوعی اکنون بیش از یک‌تریلیون نقطه داده را در میلی‌ثانیه تجزیه‌وتحلیل می‌کنند تا تراکنش‌ها را مورد تایید قرار دهند.» راهکار Decision Intelligence Pro نرخ پیشگیری از کلاهبرداری را تا ۳۰۰ درصد بهبود بخشیده است.

در بریتانیا ابزارهای مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی مانند Mastercard’s Consumer Fraud Risk، کلاهبرداری‌های پرداخت مجاز را قبل از دست دادن وجوه متوقف می‌کنند.

از آنجا ‌که جرائم سایبری تا سال ۲۰۲۵به ۱۰ تریلیون دلار در سال نزدیک می‌شود، استفاده از ابزارهای هوش‌مصنوعی برای محافظت از پرداخت‌ها برای مشاغل خرده‌فروشی حیاتی است.

 

 

توانمندسازی خرده‌فروشان کوچک با ابزارهای دیجیتال

خرده‌فروشان کوچک از فناوری برای ماندن در رقابت در دنیای دیجیتال استفاده می‌کنند. درطول همه‌گیری، اغلب کسب‌وکارهایی رونق گرفتند که تجارت‌الکترونیک و پرداخت‌های دیجیتال را پذیرفتند.

اکنون پلتفرم‌های متمرکز این تحول را بیشتر پیش‌می‌برند. کارشناسان صنعت می‌گویند پلتفرم‌های یکپارچه به خرده‌فروشان این امکان را می‌دهد وظایف را خودکار و کمپین‌های بازاریابی مناسب را ایجاد کنند و تصمیمات مبتنی‌بر داده بگیرند.

این ابزارها به خرده‌فروشان کوچک اجازه می‌دهند عملیات را ساده‌تر کنند و تعامل مشتری را افزایش دهند و زمینه بازی را با رقبای بزرگ‌تر بسازند.

 

 

 کیف پول دیجیتال و تجربه خرده‌فروشی

کیف پول‌های دیجیتال نحوه تعامل مشتریان با خرده‌فروشان را شکل می‌دهد؛ به‌ویژه در مناطقی که بانکداری سنتی محدود است.

این کیف پول‌ها گزینه‌های پرداخت را ارائه می‌دهند و به‌طور فزاینده‌ای با برنامه‌های وفاداری و پیشنهاد‌های شخصی ادغام می‌شوند.

سرویس Pay Local Mastercard با پیوند دادن کارت‌های اعتباری و نقدی به کیف ‌پول‌های محلی، این روند را نشان می‌دهد و تراکنش‌های بین‌مرزی روان‌تر را ممکن می‌سازد.

نمایندگان مسترکارت می‌گویند کیف پول‌ها درحال تبدیل شدن به پلتفرم‌های چندمنظوره‌اند که نیازهای روزمره را برآورده می‌کنند؛ از پرداخت‌ها گرفته تا تایید هویت. خرده‌فروشان در مرکز یک انقلاب پرداخت قرار دارند. پیشگیری از تقلب، ابزارهای دیجیتال و روش‌های پرداخت رو به تکامل درحال تغییر شکلند.

با اتخاذ این نوآوری‌ها، متخصصان خرده‌فروشی می‌توانند انتظارات رو به رشد مصرف‌کنندگان را برآورده و در بازار به‌سرعت درحال تغییر اعتماد ایجاد کنند.

 

منبع: Finance.yahoo.com

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , هوش مصنوعی , دیجیتال مارکتینگ , کیف پول‌های دیجیتالی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان