تفاوت نرخ بازدید در انواع مراکز خرید، کلیدی برای بهبود اوضاع در ۲۰۲۵

تفاوت نرخ بازدید در انواع مراکز خرید، کلیدی برای بهبود اوضاع در ۲۰۲۵
تفاوت نرخ بازدید در انواع مراکز خرید، کلیدی برای بهبود اوضاع در ۲۰۲۵

اگرچه بازدیدها از مراکز خرید در ماه دسامبر سال ۲۰۲۴ نسبت به سال گذشته کاهش یافت اما این صنعت در سال گذشته، عملکردی عالی داشت.

با افزایش ۱.۵ درصدی کل بازدیدها از مراکز خرید سرپوشیده و ۱.۷ از مراکز خرده فروشی در فضای باز، میزان استقبال به سطح سال ۲۰۲۳رسید. مراکز خریدی که به فکر اقتصاد خانوار هستند، کاهش ۰.۴ درصدی استقبال مشتری را داشتند و تقریبا ماجرایشان با ارقام سال ۲۰۲۳ در این زمینه تفاوتی نداشت.

در مقایسه با سال ۲۰۲۳، دسامبر - یک ماه حیاتی برای خرده فروشی - شاهد کاهش متوسطی در همه دسته‌های مراکز خرید بودیم. مراکز اوت لت شدیدترین کاهش را با ۱.۶ درصد، گزارش کردند. مراکز خرید درفضای باز با ۰.۷ کاهش در رده بعدی بودند. مراکز خرید سرپوشیده هم کاهش ۰.۲ درصدی داشتند.  

 

 

عملکرد مرکز خرید در سال ۲۰۲۴ به شدت با سطح ثروت توریست‌ها در ارتباط بود. مجتمع‌های خرده‌فروشی در فضای باز با ثبت بالاترین افزایش سال به سال، تمایل دارند مصرف‌کنندگان ثروتمند بیشتری را جذب کنند و کمتر تحت تأثیر نگرانی‌های اقتصادی قرار می‌گیرند. برعکس، فروشگاه‌های اوت‌لت شدیدترین رکود را در زمینه استقبال مشتریان مشاهده کردند.

 

 

مدل مراکز خرید تا حد زیادی تحت تأثیر تعطیلات بود. بین جمعه سیاه و شب سال نو، بازدیدکنندگان به طرز چشمگیری افزایش یافتند. اوت لت‌ها شاهد افزایش ۵۹.۳ درصدی در این بازه بودند. مراکز خرید سرپوشیده افزایش ۵۷ درصدی را به چشم دیدند و مجتمع‌های خرید در فضای باز ۳۱.۴ درصد افزایش مشتری داشته‌اند. به طرز شگفت انگیزی، بازدیدهای روزانه در روزهای هفته بیشتر از آخر هفته‌ها بود؛ تغییری که نشان‌دهنده انعطاف پذیری بیشتر مصرف‌کنندگان در برنامه‌هایشان است.

 

 

بنابراین با افزایش زمان اقامت توریست‌ها در یک شهر خاص، خریداران در طول فصل تعطیلات مدت بیشتری در مراکز خرید می‌ماندند. متوسط ​​طول بازدید در مراکز خرید سرپوشیده ۴.۷ دقیقه و در مجتمع‌های خرده فروشی در فضای باز ۳.۱ دقیقه افزایش داشت؛ آنچه معمولاً منجر به هزینه‌های بیشتر می‌شود و این بازدیدهای طولانی‌تر به فروشگاه‌ها و برندها فعال در مراکز خرید کمک می‌کند.

تحولات در سال ۲۰۲۴  نشان از تداوم رشد محیط‌ های خرده فروشی فیزیکی و ظرفیت آن‌ها برای تغییر دادن رفتار مصرف کننده دارد. زمان اقامت طولانی‌تر و ازدحام شدید در مراکز خرید سرپوشیده به افزایش تقاضا مشتریان می‌انجامد. در این حالت ممکن است فروشگاه‌های شاخص و مکان‌های سرگرمی، شکوفا شوند.

مراکز روباز برای جمعیت مرفه‌تر جذاب هستند و فرصت‌هایی را برای فروشگاه‌های لوکس، بوتیک‌ها و محصولات سلامت محور فراهم می‌کنند. ترافیک انسانی همیشگی آن‌ها، نشان‌دهنده موقعیت ایده‌آلشان برای جلب توجه مصرف‌کنندگان جویای کیفیت و راحتی است.

برای خریداران ارزش محور، مراکز خرید سرپوشیده یک مکان ضروری باقی می‌مانند؛ حتی اگر محیط خشک‌تری داشته باشند. مدیران مراکز خرید و مسئولان فروشگاه‌ها باید به ویژه بر ارائه تخفیف‌های جذاب و گسترش ترکیبی مستاجران خود برای جذب مخاطبان بیش‌تر تمرکز کنند.

با نگاهی به آینده، صنعت خرده‌فروشی احتمالاً در پاسخ به ادغام توسعه با کاربری مختلط، ابتکارات زیست‌محیطی و پیشرفت‌های فناوری، تغییر خواهد کرد. مراکز خریدی که انعطاف پذیری و خلاقیت را در اولویت قرار می‌دهند، برای بقا در یک بازار رقابتی رو به رشد، مناسب هستند.

 

منبع: Malls.com

تگها : مراکز خرید , ماهنامه تجارت طلایی , توریست , مشتری , بلک‌فرایدی , کریسمس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان