برند Cutmoon از عشق به فرهنگ اسلامی و زیباییشناسی مدرن الهام گرفته شده است. لوکس بودن تنها یک مفهوم نیست بلکه فلسفهای است که در هر جزئیات طراحی نمود پیدا میکند. این برند با تمرکز بر کیفیت، خلاقیت و احترام به سنتهای پوشش اسلامی، توانسته تعریفی جدید از لباسهای عربی ارائه دهد. در ادامه با مدیر این برند گفتوگویی ترتیب دادهایم که میخوانید.
لطفا خودتان را معرفی کنید و در مورد تحصیلات و سوابق فعالیتهای تجاری و بازرگانی خودتان برای مخاطبان ماهنامه «تجارت طلایی» توضیح بدهید.
مهناز شریفی هستم مدیر برند cutemoon. لیسانس علوم سیاسی (روابط بینالملل) دارم. طراح و دیزاینر در زمینه لباسهای عربی (عبا) هستم و فعالیت تجاری من در زمینه (عبا) با کشورهای عربی (امارت، قطر، کویت و بحرین و...) است.
از نقطه آغاز برندتان برایمان بگویید.
برند cutemoon برای من یک رویا بود که به واقعیت پیوست. داستان cutemoon اداستان یک طراح مستقل است که به قلب دنیای مد وارد شد تا برند خود را بسازد. برند ما در امارات موقعیتی خاص پیدا کرد؛ چراکه از همان ابتدا طراحیهای خاص و منحصربهفرد دیگری دادیم.
هر مجموعهای که طراحی میکنیم داستانی از عشق و تلاش برای خلق چیزی است که هم شیک و هم با سبک زندگی لوکس در امارت همراه باشد.
انگیزه و هدف شما برای ادامه این راه چیست؟
انگیزه و هدف cutemoon عبارتند از ترکیب سنت و مدرنیته در دنیای پوشاک، شکوه و زیبایی در دنیای مدرن، جستوجوی شکوه و راحتی، پیشگام بودن در دنیای مد امارات و لوکس بودن با تکیه بر طراحی نوین.
مشخصات و ویژگیهای شایانذکر محصولات شما -که بهنوعی امضایتان محسوب میشوند- چیست؟
من طراحی را تنها بهعنوان یک مهارت فنی نمیبینم، بلکه بر این باورم هر طراحی نیاز به عشق دارد و این دیدگاه طراحی را از سطح تکنیکی به سطح هنری و عاطفی میبرد و معتقدم باید پیام و احساس را به مخاطب منتقل کنم. چیزی که بهشکل ظاهری لباس باشد، یعنی تبدیل ایده به خلاقیت.
برای شروع همکاری با طراحان لباس با توجه به اینکه محصولاتتان بر پایه سنت و فرهنگ اسلامی است، چه مواردی مدنظر شماست و چه مهارتهایی از نیرویی که بهعنوان یک طراح در مجموعه شما مشغول به کار میشود، انتظار دارید؟
در هر مرحله تولید و کیفیت در اولویت است تا مشتری cutemoon تجربهای از شیکترین و لوکسترین پوشاک را داشته باشد و موارد زیر برای نیرویی که به عنوان طراح وارد مجموعه خواهد شد بسیار با اهمیت است:
طراحی مدرن
در نظر گرفتن کیفیت
جزئیات و اکسسوریهای لوکس
طراحی و کیفیتی تحسین برانگیز
چه تعداد نیروی کار در مجموعه شما مشغولبهکارند؟
افراد بسیاری در مجموعه تولیدند؛ اکنون تعدادی در کارگاه تزئینات و کاردست و تعدادی هم در بخش مدیریت فروش مشغول به فعالیتند.
چه زمانی بیشترین واکنش مثبت را از مشتری دریافت کردهاید و از اقدامات خود در جهت مشتریمداری برایمان بگویید.
برندهای لوکس با تمرکز بر چندین استراتژی کلیدی میتوانند بازخورد مثبت را از مشتری دریافت کنند؛ خدمات شخصی ارائه مشاوره متناسب، انحصار ایجاد محصولات در نسخه محدود که حس منحصربهفرد و مطلوب بودن را تقویت کند، تعامل با مشتری و روابط اجتماعی بسیار بالا.
به نظر شما برای تداوم حضور در بازار، برندی همانند cutemoon چه اقداماتی باید انجام بدهد؟
باید طرحهایی ارائه شود تا زنانی که همیشه در جستوجوی خاص و متفاوت بودن هستند مخاطبان آنها باشند. محصولات از پارچههای باکیفیت و متریالهای لوکس تهیه میشوند. این برند نهتنها لباس، بلکه نمادی از زندگی لوکس و مدرن خواهد ماند.
آیا برند cutemoon در ایران همه شعبه دارد؟
خیر، برند cutemoon در کشورهای عربی در فروشگاههای معتبر قابلدسترس است.
لطفا پیرامون برنامههای آتی برند cutemoon در حوزههای توسعه شعب، طراحی محصولات و برنامههایی برای رضایت مشتری توضیح دهید.
برای توسعه محصولات و خدمات برند خود در آینده برنامههای مشابه برند لوکس پوشاک براساس چند محور اصلی طراحی میشود؛ خطوط گسترده توزیع، افزایش خدمات شخصیسازی، گسترش فروش در بازارهای جهانی، نوآوری در مواد اولیه و استفاده از فناوریهای بهروز.
بهعنوان سوال پایانی، از بزرگترین چالشهایی که در سالهای فعالیت خود در صنعت پوشاک داشتهاید، مواردی را برای مخاطبانمان بیان کنید.
چالشهای اصلی در صنعت پوشاک لوکس بهویژه برای برندهایی که روی پوشش اسلامی تمرکز دارند، خیلی زیاد است؛
1- رقابت شدید: برندهای زیادی در بازار هستند که بر طراحی و کیفیت مشابهی دارند، بنابراین به متمایز بودن و ایجاد هویت برند قوی نیاز است.
2- مواد اولیه پارچه باکیفیت: استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا که درعینحال مطابق با اصول پوشش اسلامی هستند. همچنین نیازمند تحقیق و همکاری با متخصصان معتبریم.