بزرگ‌ترین رویداد صنعت خرده‌فروشی ایران با موفقیتی چشمگیر برگزار شد

بزرگ‌ترین رویداد صنعت خرده‌فروشی ایران با موفقیتی چشمگیر برگزار شد
بزرگ‌ترین رویداد صنعت خرده‌فروشی ایران با موفقیتی چشمگیر برگزار شد

ششمین دوره نمایشگاه ایران ریتیل شو از تاریخ 13 تا 16 دی 1403 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با استقبال گسترده اهالی صنعت برگزار شد. در این رویداد، بیش از 150 شرکت فعال در اکوسیستم ریتیل کشور از جمله مراکز خرید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای آفلاین و آنلاین، برندهای فشن، شرکت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، بانک‌ها و مؤسسات سرمایه‌گذاری، پلتفرم‌های خرید اعتباری، شرکت‌های فعال در حوزه تفریحات و سرگرمی، و غذا و نوشیدنی، جدیدترین دستاوردهای خود را معرفی کردند. این نمایشگاه به‌عنوان یک فرصت بی‌نظیر برای ایجاد شبکه‌های تجاری قدرتمند، معرفی تکنولوژی‌های نوین، آشنایی با استانداردهای بین‌المللی، ارتقای سطح خدمات‌رسانی، افزایش بهره‌وری و رشد رقابت‌پذیری برندهای ایرانی در بازارهای داخلی و منطقه‌ای همواره مورد توجه اکوسیستم ریتیل قرار داشته است.

اما نکته‌ای که این نمایشگاه را نسبت به رویدادهای مشابه در ایران متمایز کرده، حضور مستمر برگزارکنندگان آن در نمایشگاه‌های بین‌المللی این حوزه است. این افراد با الگوبرداری اصولی از آخرین رویکردهای برگزاری رویدادهای ریتیل در سطح جهانی، سعی کرده‌اند رویدادی مطابق با استانداردهایی همچون Shoptalk ,EuroShop MAPIC و Retail Congress MENA برگزار کنند.

در جریان این نمایشگاه، که هر ساله با استقبال بسیار خوبی مواجه می‌شود، 16 پنل آموزشی و تخصصی در چهار روز برگزاری، به همراه حضور بیش از 60 مدیرعامل موفق برندهای مختلف صنعت ریتیل و به اشتراک‌گذاری تجربیات آنها، از بخش‌های جذاب و مورد توجه این رویداد بوده است.

امسال، نقش برجسته هوش مصنوعی و AI در تکنولوژی‌های مرتبط با بخش‌های مختلف ریتیل، به‌ویژه در سالن تجهیزات فروشگاهی نمایشگاه، بسیار مورد توجه قرار گرفت و باعث جذب مخاطبان زیادی شد. همچنین حضور پررنگ فروشگاه‌های آنلاین و پلتفرم‌های فروش اعتباری فین‌تک نشان‌دهنده افزایش سهم تجارت الکترونیک در بازار ایران است.

از سوی دیگر، اختصاص یک سالن ویژه به حوزه تفریحات و سرگرمی نشان‌دهنده رشد این بخش در صنعت مراکز خرید است. این نکته تأکید می‌کند که تمرکز بیش از حد بر حوزه‌های پوشاک، فشن و آرایشی و بهداشتی دیگر راهگشا نخواهد بود و امروز حوزه‌های تفریحات و سرگرمی و غذا و نوشیدنی می‌توانند تا 40 درصد مساحت یک مرکز خرید را به خود اختصاص دهند و حتی عامل موفقیت آن مجموعه شوند.

نمایشگاه امسال در فضایی بالغ بر 25 هزار متر مربع و در 5 سالن برگزار شد که از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های صنعت ریتیل در خاورمیانه و آسیا محسوب می‌شود.

 

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , shahrokh keshavarz , شاهرخ کشاورز , iran retail show

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان