برندها و دغدغه جانمایی کارمندان

برندها و دغدغه جانمایی کارمندان
برندها و دغدغه جانمایی کارمندان

در دنیای پس از همه‌گیری کرونا، اکثر برندها می‌دانند نمی‌توانند نسخه واحدی برای محل کار کارکنان‌شان تجویز کنند، اما افزایش انعطاف‌پذیری، تنها مذاکرات را پیچیده‌تر کرده است، زیرا هر دوطرف سعی می‌کنند تعادل مناسبی را ایجاد کنند.

هنگامی که کیمبرلی ماینور در سال ۲۰۱۶ عنوان معاون ارشد در Bath & Body Works پذیرفت، با یک اتفاق غیرمنتظره مواجه شد. او خانه خود را در نیوجرسی فروخت و خانه جدیدی را در نزدیکی دفتر مرکزی شرکت خرید. این یک شغل رویایی بود و درنهایت ثابت شد حرکت درستی بوده؛ ماینور خانه‌ای در اوهایو خرید؛ جایی که او و خانواده‌اش تا امروز در آنجا زندگی می‌کنند، حتی اگر خودش Bath & Body Works را در سال ۲۰۱۸ ترک کرده باشد. Bath & Body Works از اظهارنظر در مورد استخدام ماینور خودداری و اشاره کرد از زمان جدا شدن از L Brands در سال۲۰۲۱، شیوه مدیریت را تغییر داده. ماه گذشتهFoot Locker  اعلام کرد دفتر مرکزی خود را از نیویورک به سن‌پترزبورگ منتقل می‌کند، اما کارکنان را ملزم به جابه‌جایی نمی‌کند. The North Face اخیرا آگهی درخواستی برای یک مدیر خلاق منتشر کرده است که حتما باید در دنور زندگی کند. آمازون اعلام کرد کارکنان شرکت پنج روز در هفته به دفتر باز خواهند گشت. در ماه ژوئن، پاتاگونیا به ۹۰ کارمند خدمات مشتری از راه دور گفت باید به یکی از هفت منطقه شهری در نزدیکی دفتر مرکزی پاتاگونیا نقل‌مکان یا شغل خود را ترک کنند. به‌طور مشابه در ماه می، والمارت از کارمندان دور کار خودش در ایالات‌متحده خواست به آرکانزاس، کالیفرنیا و نیوجرسی نقل‌مکان کنند. در ماه فوریه، برند مد سریع  Asos  مستقر در بریتانیا، تیم‌های راه دور خود را فراخواند.

 

 

چه تغییر مکان باشد و چه تغییراتی در دستورالعمل‌های کار از خانه، بسیاری از ملاحظات یکسان اعمال می‌شوند، یعنی چگونگی تعادل بین نیاز به همکاری حضوری در مقابل انتظارات کارکنان از انعطاف‌پذیری. به‌ راحتی می‌توان به یک طراح یا بازاریاب برای انتقال به نیویورک یا میلان پیشنهاد داد، اما برای مکان‌های نه‌چندان مشهور مد، برندها باید فرهنگ قانع‌کننده‌ای ایجاد کنند و نوعی رزومه ارائه دهند که باعث شود مردم تمایل به مراجعه داشته باشند. Nike به‌عنوان بزرگ‌ترین برند پوشاک ورزشی در جهان، در پورتلند استعدادها را جذب می‌کند و رقبا یعنی adidas و... امروز دفاتر شرکتی در شهرها دارند. کلمبوس مرکز دیگری است که برندهایی مانند Abercrombie در آنجا مستقرند. والمارت استعدادهای برتر خرده‌فروشی را از سراسر جهان به ‌سمت بنتون‌ویل جذب می‌کند و قانون پنج روز حضور در دفتر در هفته، باعث شده تعداد کمی از کارمندان حاضر به ترک غول تجارت‌الکترونیک باشند. برخی برندها واقعا به شهر خودشان متمایل می‌شوند و این به بخشی از ریشه‌هایشان مربوط می‌شود. آنها افرادی را جذب می‌کنند که نمی‌خواهند فقط یک ماهی کوچک در یک دریای بزرگ باشند! برندها همچنین باید در مورد نیازهای افراد استخدام‌شده ذهنی باز داشته باشند. برای زنانی که اغلب مسئولیت‌های مراقبتی را برعهده دارند، جابه‌جایی می‌تواند اختلالاتی در زندگی خانوادگی ایجاد کند و این گذار را استرس‌زا یا حتی غیرممکن جلوه دهد.

 

 

استراتژی استعدادیابی

وقتی صحبت از الزام کارمندان به گذراندن وقت در دفتر به‌میان می‌آید، برندها باید با در نظر گرفتن اینکه چه تیم‌هایی واقعا از حضور در محل سود می‌برند، شروع به ایجاد استراتژی کنند و اگر رهبران نیاز به بازگشت کامل به دفتر دارند، باید با حضور و در دسترس بودن‌شان، ارزش کار را برای کارمندان نمایان کنند.

روسای برندها همچنین باید اطمینان حاصل کنند برندشان می‌تواند به‌وضوح نحوه ارائه مزایای وعده داده‌شده کار حضوری را بیان کند. این می‌تواند شامل جلسات هفتگی انفرادی با رئیس ارشد، برنامه‌های مربیگری، سیاست‌های درهای باز و شبکه‌های اجتماعی تحت‌حمایت برند باشد.

 

 

 

 

منبع: Businessoffashion.com

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان