بامیلو یکی از بزرگترین فروشگاههای آنلاین اینترنتی کشور پس از ۶ سال فعالیت تعطیل شد.
اگرچه مدیران این استارتآپ در رابطه با این خبر واکنشی نشان ندادند، با این حال، از روز ۲۱ اردیبهشت کاربران با مراجعه به سایت بامیلو به اسنپ مارکت منتقل میشوند. بحث تعطیلی این استارتآپ از اسفند سال گذشته مطرح بود و بامیلو بخش از نیروی کار خود را تعدیل کرد.
البته در آن زمان بامیلو اطلاعیهای منتشر کرد که اشاره داشت: قصد دارد در بخش محصولات سوپرمارکتی فعالیت خود را ادامه دهد و دیگر اجناس دیجیتالی یا پوشاک و سایر محصولات از این دست را عرضه نکند. گروه اینترنت ایران (هلدینگ مادر اسنپ و بامیلو) یک زیر مجموعه دیگر به نام اسنپمارکت دارد که دقیقا به همین کار مشغول است. داشتن دو شرکت در یک هلدینگ که دقیقا یک کار مشترک را انجام میدهند بهنظر خیلی منطقی نمیرسد و احتمالا در آینده شاهد ادغام اسنپ مارکت و بامیلو خواهیم بود. هرچند مدیران در آن زمان از ادغام این دو استارتآپ خبر دادند، با این حال، در انتقال سایت از بامیلو به اسنپمارکت، دیگر خبری از بامیلو نیست. بامیلو با مدل مارکت پلیس در بازار تجارت ایران فعالیت میکرد و هرچند به اندازه رقیبش دیجیکالا بزرگ نشد اما مهمترین رقیب آن هم به شمار میآمد. در یکی از آخرین کمپینهای بزرگ در آذرماه این شرکت اعلام کرده بود که رکوردهای فروش خرید آنلاین ایران را در حراجمعه شکسته است.
منبع دنیای اقتصاد