اهمیت بازاریابی دیجیتال برای مراکز خرید و فروشگاه‌های خرده‌فروشی

اهمیت بازاریابی دیجیتال برای مراکز خرید و فروشگاه‌های خرده‌فروشی
اهمیت بازاریابی دیجیتال برای مراکز خرید و فروشگاه‌های خرده‌فروشی

 

دنیای آنلاین به بخشی از فرهنگ مردم تبدیل شده و فرصت‌های بسیاری را در اختیار ما قرار می‌دهد، راحتی خرید محصولات و خدمات آنلاین از خانه را در نظر بگیرید. چنین بستری فرصتی ایده‌آل برای برندها جهت پاسخگویی و دستیابی به مشتریان به‌صورت دیجیتالی با کمک بازاریابی به‌وجود می‌آورد.به‌عنوان یک کارآفرین ممکن است بپرسید اهمیت بازاریابی دیجیتال برای مراکز خرید چیست؟ آیا دسترسی و موفقیت من فقط با بازاریابی آفلاین کافی نیست؟ آیا این امر سهم قابل‌توجهی در دستیابی به اهداف من دارد؟

اول اینکه بازاریابی دیجیتال بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از روش‌های بازاریابی سنتی است. نمونه‌اش یک کمپین ایمیلی یا کمپین رسانه‌های اجتماعی است که می‌تواند تبلیغی را در لحظه با دقیق‌ترین اطلاعات به مصرف‌کننده برساند. علاوه‌بر این می‌توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.اما یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌ها سهولت در اندازه‌گیری و ردیابی نتایج است. به‌جای تحقیقات پرهزینه می‌توانید به‌سرعت داده‌ها را جمع‌آوری کنید و موفقیت کمپین بازاریابی خود را حدودا در زمانی مشخص بسنجید. این امر به شما امکان می‌دهد کمپین بعدی را بهینه‌تر و کارآمدتر راه‌اندازی کنید.بزرگ‌ترین انگیزه برای افزودن هرچه بیشتر عناصر دیجیتال به بازاریابی شما این است که اشکال دیجیتالی بازاریابی به‌سرعت کانال‌های اطلاعات سنتی را در اختیار می‌گیرند. وقتی افراد درپی خدمات یا محصولات خاصی‌اند، انتخاب خود را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند. عصر دیجیتال این است و حتی اگر بخواهید هم نمی‌توانید از آن فرار کنید. بازاریابی دیجیتال برای مراکز خرید که به‌موقع خود را با فضای بازاریابی جدید تطبیق نمی‌دهند، زنگ خطر محسوب می‌شود.

 

 

  چرا بازاریابی دیجیتال برای فروشگاه‌ها و مراکز خرید آنلاین ضروری است؟

امروزه مراکز خرید باید به‌نفع مصرف‌کننده‌ای بجنگند که دیگر طبیعتا تمام خریدهای خود را در نزدیک‌ترین مرکز خرید انجام نمی‌دهد. علاوه‌بر این، مصرف‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای از کانال‌های تماس با مشتریان مختلف درطول فرآیند خرید استفاده می‌کنند.

براساس تحلیل محتوا، بررسی شده که مناطق خرید تا چه اندازه از اینترنت و رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. علاوه‌بر این، با کمک مصاحبه‌ها، تعدادی از بهترین شیوه‌ها توصیف شده که در عمل به کارآفرینان و مدیران مناطق خرید در زمینه نحوه استفاده مؤثر مراکز خرید از اینترنت و رسانه‌های اجتماعی بینش بیشتری می‌دهد.

 

 

 مزایای خدمات دیجیتال مارکتینگ برای مراکز خرید و فروشگاه‌های خرده‌فروشی

امروزه بسیاری از مراکز خرید به‌دلیل بحران اقتصادی با کاهش بازدیدکنندگان مواجهند. بازاریابی آنلاین بر دنیای تجاری تسلط دارد و نادیده‌گرفتن آن تقریبا غیرممکن است. مردم به‌طور انبوه درحال جهت‌گیری به سمت خرید آنلاینند. از خواندن یک وبلاگ و مقایسه محصولات تا دیدن ویدئوهای الهام‌بخش. هر آنچه می‌خواهید ببینید یا بخوانید، اینترنت پاسخ نیازهای شما را ارائه می‌دهد، بنابراین منطقی است که مشتریان شما به‌طور فزاینده‌ای آنلاین هستند. بازاریابی آفلاین در پس‌زمینه محو شده و بازاریابی آنلاین رونق گرفته است، بنابراین بیلبورد آفلاین، تبلیغات روزنامه‌های سنتی و تبلیغات تلویزیونی را فراموش کنید و با اهمیت بازاریابی آنلاین و طیف گسترده‌ای از امکانات آنلاین آشنا شوید.

امروزه مصرف‌کنندگان غرق در اطلاعاتند، درنتیجه جلب‌توجه گروه هدف دشوار می‌شود. خوشبختانه بازاریابی آنلاین راه‌حلی برای شماست. خدمات دیجیتال مارکتینگ برای مراکز خرید با نزدیک‌شدن به افراد به‌صورت شخصی و با هدف قرار دادن گروه هدف، کار را آسان می‌کند. با بازاریابی شخصی می‌توان پیام‌ها را با نیازهای گروه هدف منطبق کرد و می‌توانید به روشی شخصی به آنها رسیدگی کنید. به پیام‌هایی فکر کنید که متناسب با علایق یا نیازهای مشتریان باشند، مثلا شخصی که قبلا به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده و پیامی متفاوت از کسی می‌بیند که هنوز نمی‌داند به‌دنبال چه چیزی است.

بازاریابی آنلاین فرصتی عالی برای هدف‌گذاری مجدد ارائه می‌دهد. شما از طریق بازاریابی آنلاین سرنخ‌های مرتبط بیشتری دریافت می‌کنید و مردم به مشتریان وفادار تبدیل می‌شوند. بازاریابی آنلاین قابل‌اندازه‌گیری است.

برخلاف بازاریابی آفلاین، خدمات دیجیتال مارکتینگ کاملا قابل‌اندازه‌گیری‌اند. با پیوند دادن وب‌سایت خود به 

Google Analytics تمام اقدامات بازدیدکنندگان وب‌سایت شما قابل اندازه‌گیری است؛ چه کسی، چگونه وارد شده و کدام صفحات را مشاهده کرده است؟ چه تعداد بازدیدکننده درخواست خبرنامه دارند؟ چند نفر برای سبد خرید پولی پرداخت نمی‌کنند؟ بازاریابی آنلاین راهی مفید برای دریافت نتایج مهم است. براساس این داده‌ها، کانال‌های شما می‌توانند به‌صورت هدفمندتری راه‌اندازی شوند، بنابراین می‌توانید بهتر به اهداف‌تان پاسخ دهید.

دیدن یک بنر روی بیلبورد یا تماشای تبلیغات تلویزیونی. اینها روش‌های قدیمی ترافیک یک‌طرفه‌اند که در آن به‌عنوان یک برند فقط باید منتظر بمانید و ببینید مشتریان بالقوه چگونه به تبلیغ شما پاسخ می‌دهند و آیا می‌توانند برندتان را پیدا کنند؟ با ظهور بازاریابی آنلاین، دنیای جدیدی از تبلیغات پدید آمده است. به‌هرحال اهمیت بازاریابی آنلاین در قدرت جذب مشتریان نهفته است. شما راهی در دسترس برای تماس با برندتان به مشتریان ارائه می‌دهید. با استفاده از دکمه‌های مختلف در وب‌سایت شما و گزینه‌های مختلف تماس از طریق رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، ربات‌چت وب‌سایت یا چت زنده، تعامل با مشتریان آسان می‌شود. مشارکت افزایش‌ می‌یابد و وفاداری مشتری شکل می‌گیرد.

با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ کلید اعتمادسازی در دستان شماست.

 

 

مقرون‌به‌صرفه

کسب سود تاحدامکان ارزان و دستیابی به موفقیت؛ هر برندی اینها را می‌خواهد. درست است؟ بازاریابی آنلاین به‌سادگی ارزان‌تر از بازاریابی آفلاین است. به‌عنوان‌مثال تبلیغات آنلاین از طریق Google Ads یا Facebook Ads در مقایسه با تبلیغات از طریق یک تبلیغ تلویزیونی یا در یک مجله، بسیار ارزان‌تر است. علاوه‌بر این، تبلیغات هدفمندتری هم وجود دارد، به‌طوری‌که هیچ‌پولی برای افرادی که خارج از گروه هدف شما هستند، هدر نمی‌رود. همه نتایج شفافند و می‌توان از آنها برای استفاده موثرتر از بازاریابی آنلاین خود استفاده و درنتیجه در هزینه‌های بیشتر صرفه‌جویی کرد. تبلیغات و بازاریابی برای مرکز خرید شما ضروری است. مصرف‌کننده می‌تواند از میان طیف وسیعی از گزینه‌های خرید انتخاب کند. با توجه‌ به افزایش رقابت بین مراکز خرید، بازاریابی موثر برای جلب رضایت مصرف‌کنندگان بسیار مهم است. بازاریابی اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. بااین‌وجود، بسیاری از مراکز خرید هنوز به‌اندازه کافی از این کانال‌های بازاریابی استفاده نمی‎‌کنند؛ درحالی‌که قادرند تأثیر مثبتی بر وفاداری و گردش مالی مصرف‌کننده داشته باشند.

 

منبع: Geekschip.com

 

 

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , مراکرخرید , دیجیتال مارکتینگ , اینترنت , رسانه های اجتماعی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان