از ایده تا عمل؛ راز توسعه سویکس در بازار رقابتی پوشاک

از ایده تا عمل؛ راز توسعه سویکس در بازار رقابتی پوشاک
از ایده تا عمل؛  راز توسعه سویکس در بازار رقابتی پوشاک

محمد نوری، هم‌بنیان‌گذار برند پوشاک «سویکس»، با انگیزه‌ قوی از تجربه‌های خود در صنعت پوشاک و دنیای تولید، در سال ۱۳۹۶ تصمیم به راه‌اندازی برند «سویکس» گرفت. این برند که ابتدا با تولید لباس‌های راحتی زنانه شروع کرد، اکنون مجموعه‌ای کامل از پوشاک خانواده را ارائه می‌دهد و به‌طور مستمر در پی ارتقای کیفیت و طراحی‌های نوآورانه است. با تمرکز بر برندسازی و توسعه ریتیل، «سویکس» با تلاش‌های بی‌وقفه، همواره در پی جلب اعتماد و رضایت مشتریان خود بوده و در مسیر جهانی شدن گام برمی‌دارد.

 

لطفا یک بیوگرافی کوتاه از خودتان و سابقه فعالیت‌تان در این صنعت برایمان ارائه دهید.

محمد نوری هستم متولد ۱۳۶۴ در شهرری، هم‌بنیانگذار برند پوشاک سویکس تحصیلات کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه اصفهان.

فعالیت من در پوشاک از سال ۱۳۸۴ با توجه به علاقه به بازار فروش و تولید شروع شد.

همزمان با تحصیل در مقطع کارشناسی به بازاریابی و ویزیتوری پوشاک مشغول بودم و از این طریق با بازار خریدوفروش این صنف آشنا شدم.

 

 

از داستان شکل گیری برند «سویکس» برایمان بگویید.

ما در خانواده همیشه  به تولید و کارآفرینی علاقه‌مند بودیم و در این امر برادر مرحومم دکتر داود نوری در زمان حیات‌شان تلاش زیادی در جهت تولید محصولات بهداشتی با برند sevi داشتند که متاسفانه فرصت پیدا نکردند در این مسیر به نتیجه دلخواه برسند...

همیشه بابت نبود یک برند بین‌المللی و شاخص ایرانی در حوزه پوشاک افسوس می‌خوردیم که البته در چندسال اخیر برندهای خوبی در این زمینه شروع به فعالیت کردند.

 از سال ۱۳۹۶ به‌اتفاق همسرم فرناز منصف و برادرم حمید نوری تصمیم گرفتیم با تکیه‌بر تجربیات سال‌های قبل وارد بخش تولید پوشاک شویم و چندسال بعد هم برند سویکس را ثبت کردیم.

شروع فعالیت ما با تولید محصول لگ زنانه بود و درحال‌حاضر یک پکیج کامل از پوشاک خانواده را در سبد محصول‌مان داریم.

از لباس زیر گرفته تا لباس‌های راحتی و کژوال.

 

در حال حاضر چه تعداد نیرو در مجموعه شما مشغول به فعالیت هستند و روند ایجاد فرصت های شغلی جدید در«سویکس» طی دو سال اخیر به چه صورت بود و چالش های مرتبط با موضوع منابع انسانی را چگونه در مجموعه خود مدیریت کرده اید؟

اکنون حدود ۱۵۰ نیروی کار متخصص به شکل مستقیم و غیرمستقیم در زمینه تولید محصولات سویکس با ما همکاری دارند که با آغاز فعالیت برندمان در زمینه‌ ریتیل انتظار داریم حدودا ۵۰ نیروی متخصص تا پایان سال ۱۴۰۴ به خانواده سویکس بپیوندند.

چالش اصلی این مجموعه جذب نیروی متخصص و کارآمد درروند تولید است.

در زمینه تولید سعی کردیم لاین‌های تولیدی جدید را به شکل برون‌سپاری تولید کنیم و کمتر درگیر منابع انسانی جدید باشیم تا بتوانیم تمرکز خودمان را در طراحی و کنترل کیفیت و ریتیل بگذاریم.

با توجه به اینکه شما برند تخصصی تولید پوشاک راحتی، خواب و خانگی هستید، دغدغه شما برای طراحی محصولات و وجه تمایز محصولات برند «سویکس» نسبت به سایر برندها چیست؟

تمرکز اصلی سویکس بر تولید لباس‌های راحتی خانواده و لباس زیر باکیفیت بوده و درحال‌حاضر لاین لباس کژوال همراه با توسعه ریتیل به سبد محصول اضافه شده است.

چالش اصلی ما جلب‌رضایت و سلیقه‌های متنوع خانواده ایرانی است که شامل نسل‌های مختلف با سلایق متنوع می‌شود.

تولید پوشاکی که هم حس راحتی را در منزل برای یک خانواده به ارمغان بیاورد و هم حس زیبایی و شیک بودن را.

 

 

وجه تمایز برند«سویکس» با دیگر برندها را می‌توان در تنوع محصولات و به‌روزرسانی ماهانه محصولات جدید و کیفیت تضمینی و تنوع رنگ بالا تعریف کرد.

درواقع یک خانواده ایرانی با ورود به فروشگاه سویکس از لباس زیر گرفته تا لباس راحتی و حتی شلوار جین و کتان و سبک کژوال را باکیفیت تضمینی شرکت می‌تواند تهیه کند.

 

 

لطفا پیرامون برنامه‌های آتی برند «سویکس» در حوزه‌های افزایش سهم بازار، افتتاح شعب حضوری، طراحی محصولات وبرنامه‌های رضایت مشتری توضیح دهید.

مجموعه سویکس در راستای برند‌سازی و طرح توسعه خود برای ۱۰ شعبه تا پایان ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی کرده که دو شعبه در سال جاری افتتاح می‌شود؛ شعبه اول در مجموعه خوب آرتمیس فرمانیه به متراژ ۱۴۰ و شعبه دوم در برج لکسون در فضایی به متراژ ۲۷۰ متر.

در بحث طراحی و کیفیت مجموعه سویکس با توجه به گردش کار و فروش توانسته است رضایت مشتری را جلب کند، ولی هنوز نیاز به کار فراوانی در این حوزه هست، مخصوصا با افزایش شعبه‌های حضوری.

لازمه موفقیت در ریتیل و برندسازی جدای از کیفیت، نحوه ارتباط خوب و مستمر با مصرف‌کننده نهایی است و قطعا نیاز به خدمات‌دهی و کار زیاد دارد و برنامه‌های خوبی در این زمینه تدارک دیده‌ایم.

 

 

 

  توان رقابتی صنعت پوشاک را در بازارهای جهانی چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا به خارج از کشور هم صادرات دارید؟

ازلحاظ رقابتی به‌نظر من پوشاک ایران جهش قابل‌توجهی داشته و طی چندسال اخیر و با اعتمادبه‌نفس بیشتر و با تمرکز بر برندسازی و طراحی توانسته‌اند از فضای سنتی فاصله بگیرند و با برنامه پیش بروند و جدای از مشکلات تحریمی و سیاسی از جهت طراحی و کیفیت کاملا توان رقابت حداقل در منطقه را دارد.

سویکس هم در راستای همین چهارچوب حرکت کرده و قطعا برنامه بلندمدت مجموعه حضور در بازارهای بین‌المللی است.

 

با توجه به عدم حضور برندهای خارجی در کشور فکر می‌کنید برندهای ایرانی در این مدت چقدر موفق عمل کرده‌اند؟

عدم حضور برندهای خارجی در سال‌های اخیر باعث شده مجموعه‌های ایرانی بتوانند با اعتمادبه‌نفس بیشتر تلاش کنند این خلأ را پر کنند و به‌نظرم بعضی مجموعه‌ها توانسته‌اند اعتماد مصرف‌کننده ایرانی را جلب کنند و این نشان می‌دهد اگر به مصرف‌کننده ایرانی احترام بگذاریم و محصولات باکیفیت را ارائه بدهیم مردم هم استقبال خواهند کرد، حتی اگر برندهای خارجی به‌صورت مجدد حضور داشته باشند.

 

 

 اگر برندهای خارجی به ایران ورود پیدا کنند برخی از برندهای ایرانی دیگر پاسخگوی نیاز مشتریان نخواهند بود، چه توصیه ای برای برندهای ایرانی دارید تا بتوانند در سطح بین‌المللی هم به فعالیت خود ادامه بدهند؟

به‌نظرم برای برندهای ایرانی باید اولویت اول جلب‌اعتماد مصرف‌کننده ایرانی باشد؛ اعتمادی که طی چندسال گذشته تا حدودی جلب شده، ولی قطعا هنوز جای کار دارد.

خانواده سویکس برای اولین دوره افتخار حضور در نمایشگاهIRAN RETAIL SHOW را داشت و بسیار تجربه خوبی بود.

قطعا فراهم کردن فضایی که تمامی عوامل موثر و لازم برای رشد و توسعه ریتیل دور هم حضور داشته و در ارتباط با هم باشند باعث توسعه و به‌روز شدن این صنعت در بلندمدت می‌شود.

فکر می‌کنم این دوره از نمایشگاه IRAN RETAIL SHOW یکی از جامع‌ترین بهترین دوره‌های برگزار شده بود.

 

 با توجه به حضور شما در نمایشگاه IRAN RETAIL SHOW، نظرتان در مورد نمایشگاه چیست و به نظر شما چه تاثیری بر این صنعت خواهد داشت؟

خانواده سویکس برای اولین دوره افتخار حضور در نمایشگاه IRAN RETAIL SHOW را داشت و بسیار تجربه خوبی بود.

قطعا فراهم کردن فضایی که تمامی عوامل موثر و لازم برای رشد و توسعه ریتیل دور هم حضور داشته باشند و در ارتباط با هم باشند باعث توسعه و به‌روز شدن این صنعت در بلندمدت می‌شود.

فکر می‌کنم این دوره از نمایشگاه IRAN RETAIL SHOW یکی از جامع‌ترین بهترین دوره‌های برگزار شده بود.

 

 به عنوان سوال پایانی، از بزرگترین چالش‌هایی که در سال‌های فعالیت خود در این صنعت داشته‌اید مواردی را برای مخاطبانمان بیان کنید.

قطعا فعالیت اقتصادی و مخصوصا تولید در ایران با چالش‌های زیادی مواجه است.

برندسازی و جلب‌اعتماد مصرف‌کننده برای هر مجموعه‌ای نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت دارد و متاسفانه شرایط بی‌ثبات اقتصادی و اجتماعی حاکم بر جامعه بزرگ‌ترین چالش برای برنامه‌ریزی منظم و بلندمدت است.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان