ادعای معاون استراتژی آموزش NRF آینده روشن خرده‌فروشی با فروشگاه‌های فیزیکی و حضور همه نسل‌ها

ادعای معاون استراتژی آموزش NRF آینده روشن خرده‌فروشی با فروشگاه‌های فیزیکی و حضور همه نسل‌ها
ادعای معاون استراتژی آموزش NRF  آینده روشن خرده‌فروشی با فروشگاه‌های فیزیکی و حضور همه نسل‌ها

Susan Reda، معاون استراتژی آموزش   NRF (فدراسیون ملی خرده‌فروشی) در مراسم سال۲۰۲۵ این نهاد، روند خرده فروشی سال جاری را پیش‌بینی کرد.

از عوامل خلاقانه هوش مصنوعی گرفته تا ظهور خریدهای زنده تا تولد دوباره فروشگاه‌های فیزیکی، آینده خرده‌فروشی روشن است.

شما نمی‌توانید در مورد آینده خرده فروشی بدون صحبت در مورد  یک موضوع مهم، قضاوت کنید؛ هوش مصنوعی. هوش مصنوعی سال‌هاست وجود دارد اما عوامل این ابراز، اصلی‌ترین تغییرات در سال ۲۰۲۵ و پس از آن خواهند بود.

Susan Reda  می‌گوید: «نمایندگان هوش مصنوعی اگرچه کاملاً جدید نیستند اما به دلیل آنچه می‌توانند انجام دهند، سال ۲۰۲۵ را شکل خواهند داد. توسعه‌دهندگان این ابراز برخی از معیارها را به عوامل هوش مصنوعی می‌دهند تا بتوانند داده‌های لازم را استخراج کنند. توانایی استفاده از یک ربات چت که داده‌های خرده‌فروش را می‌گیرد و پاسخی شخصی‌سازی شده می‌دهد، نحوه خرید ما را متفاوت می‌کنند.»

 

 

ایجاد ارتباطات از طریق خرید

روند دیگر، تجربه‌ خرید زنده است؛ جایی که برندها، رویدادهای خرید آنلاین را میزبانی و مصرف‌کنندگان را تشویق می‌کنند تا حین خرید با برند ارتباط برقرار کنند. خرده‌فروشانی مانند Nordstrom، Bloomingdale's  و QVC مبدع اصلی خرید زنده هستند و قبلاً این قالب موفقیت‌آمیز را داشته‌اند.

Susan Reda  می‌گوید: «برندها گسترش استراتژی رسانه‌های اجتماعی و محتوا را یاد می‌گیرند. بنابراین، اگر یک برند بتواند با استفاده از رسانه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی و اعلام کند قرار است رویدادی را برای مد بهاره در نظر بگیرد، بیش از حالت عادی، مشتریان را به  حضور در رویداد خودش تشویق می‌کند.»

تولد دوباره فروشگاه‌های خرده فروشی

Susan Reda  معتقد است فروشگاه‌های فیزیکی هرگز از بین نخواهند رفت اما با رشد خریدهای تجربی، تغییراتی هیجان‌انگیز را تجربه می‌کنند. ممکن است شما در یک منطقه از مرکز خرید یک فروشگاه دارید اما همزمان به صورت آنلاین هم در بخش دیگری از همان مرکز خرید به فعالیت تجاری می‌پردازید. در این بین، فروشگاه‌های موقت هم واقعا مهم هستند. Susan Reda می‌گوید: «شما باید واقعا درک کنید مشتریان چه می خواهند. آیا وقتی از در عبور می‌کنند، نوشیدنی برایشان جذاب است؟ ارائه یک محصول به مشتری در حال ورود به یک مرکز خرید، می‌تواند شامل دسته‌بندی‌های گسترده‌ای باشد اما باید بدانید مشتری شما چه کسی است.»

چرا آینده خرده فروشی روشن است؟

در حالی که نسل Z  در خرده فروشی فعالیت زیادی دارد، Susan Reda  با خود می‌اندیشد نسل آلفا واقعاً همان چیزی است که باید تماشا کرد: «همه نسل‌ها طرز فکر و نحوه خاص خرید خود را دارند. از قوانین پیروی نمی‌کنند و برندها آن‌ها را دوست دارند.» Susan Reda  می‌گوید: « آینده خرده فروشی روشن است زیرا برندهای حاضر در این صنعت، خلاق هستند. بله،  ابتدا به‌ عنوان یک برند بومی بزرگ می‌شوند اما در ادامه جهانی می‌شوند.»

 

 

منبع: Imagesretailme.com

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , ریتیل , هوش مصنوعی , فروشگاه های فیزیکی و آنلاین , استراتژی , NRF

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان